ב-16 בינואר 2023, חברת Insta360 חיברה שתי מצלמות Insta360 ONE X2 ללוויין ושיגרה אותן 500 ק"מ לחלל החיצון. שניהם מקיפים כעת את כדור הארץ, לוכדים תצוגות 360 של הכוכבים, שביל החלב וכדור הארץ. זו הפעם הראשונה אי פעם שמצלמת אקשן של 360° הגיעה לחלל.

זוהי איננה הפעם הראשונה שהחברה מצמידה את המצלמות שלה בדרכים לא שגרתיות. בשנת 2022, מומחה הבזים, פול קילמה, העלה את Insta360 one RS על נשר לתצפית ייחודית ממעוף הציפור. השנה, Karman Space חיבר את Insta360 X3 לבלון מזג האוויר Eclipse שלהם ושלח אותו למרחק של 26 קילומטר לתוך הסטרטוספירה.

Insta360 עבדה עם Media Storm וחברת הלוויין SAR Spacety כדי להפוך את החלום למציאות. הפרויקט החל ביולי 2021 – לקח 12 חודשים לשנות את מצלמות הפעולה, כולל שישה חודשים של מו"פ. הלוויין המונע על ידי השמש תוכנן בתחילה לשגר בשנת 2022 אך נאלץ להידחות עקב מגפת הקורונה והושק שנה לאחר מכן.

בתור המצלמה החשופה בחלל, היא דרשה הכנה רבה. המהנדסים זיהו שלושה מכשולים שצריך להתגבר עליהם לפני שליחת מצלמת הפעולה של 360° לחלל.

ראשית, כל החומרים של חייבים לעמוד בחום ובקור קיצוניים. הלוויין מקיף את כדור הארץ כל 90 דקות, עובר בין הטרופיים והקטבים בטמפרטורות שבין מינוס 70 מעלות לפלוס 50 מעלות צלסיוס.
שנית, הגנה בפני קרינה. בשונה מכדור הארץ, אין מעטפת של מהאטמוספירה המגינה מפני חלקיקים בעלי אנרגיה גבוהה שיכולים לשרוף במהירות רכיבים אלקטרוניים.
לבסוף, המצלמה זקוקה לעיצוב מיוחד עמיד בפני זעזועים ורעידות, כמו למשל שיגור הרקטה. בחלל המצלמה תסתובב באיטיות, תשנה כל הזמן את הזווית ואת עמדת הצילום. מכיוון שאף אחד לא יהיה שם כדי להתאים את המצלמה, היא חייבת להתנגד לפגיעה רצינית. חשוב גם שמבנה הלוויין לא יכסה את העדשות כך שהמצלמה תוכל לצלם בהצלחה קטעים של 360° עם תפירה נכונה.

בשל כך המהנדסים היו צריכים לשנות את העדשה, לוח האם ועוד כדי להבטיח שהם ישרדו את האקלים הקיצוני.
נכון להיום שתי המצלמות עובדות היטב ש Spacety מספקת רשת תקשורת כדי לאחזר את הצילומים. המצלמה והלוויין מחוברים באמצעות יציאת USB Ethernet לשידור, שהותאמה במיוחד ל-X2.

הודעה לעיתונות באנגלית