בין הבעיות הלא מעטות שתופעת הבינה המלאכותית גורמת להן, ישנה בעיית אימות החומרים ויוצריהם. חברת סמסונג, שהשיקה את גלקסי 24 עם דגש על AI, מוסיפה סימן מים לכל תמונה שנערכת עם יכולות AI. לעומת זאת, רק לאחרונה חשפנו LTX Studio של Lightricks (מערכת עריכה מלאה עם אפשריות שליטה מרשימות) או את Sora של OpenAI.

ככל שתוכן שנוצר בינה מלאכותית נפוץ מתמיד, חששות האותנטיות גדלים. YouTube מציעה כעת כלי חדש כדי להפחית כמה חשדות בנוגע לתוכן.

דוגמה לתווית בווידאו.

התכונה החדשה שייכת ל-YouTube Studio ותאפשר ליוצרים לחשוף את מקרי השימוש הפחות ברורים של בינה מלאכותית, כמו שינוי קול, החלפת פנים או כל סצנה שנוצרת באמצעות בינה מלאכותית, בעלת מראה מציאותי. נכון לעכשיו, זה בהתנדבות גרידא, בהתבסס על תום הלב של היוצר. הכלי מציע לקהילת היוצרים הזדמנות לבנות אמון מבוקש עם הקהל שלהם.

באמצעות הכלי החדש הזה, יוטיוב שואפת להילחם בדיסאינפורמציה המופצת על ידי שימוש מניפולטיבי בכלי AI. עדיין ניתן לפרסם את התמונה שהמפרסם רוכב על דרקון או ליצור נופים פנטסטיים, כל עוד התמונה איננה מציאותית במכוון, לא תהיה שום בעיה לפרסם אותה; אין צורך בתיוג AI. יוטיוב מציינת את מקרי השימוש הבאים שבהם יש לבצע תיוג בינה מלאכותית:

שימוש בדמותו של אדם מציאותי: שינוי דיגיטלי של תוכן כדי להחליף את פניו של אדם אחד בפנים של אחר או יצירת קול של אדם באופן סינתטי לקריינות סרטון.

שינוי צילומים של אירועים או מקומות אמיתיים: למשל לגרום לזה להיראות כאילו בניין אמיתי עלה באש, או שינוי נוף עירוני אמיתי כדי לגרום לו להיראות שונה ממה שהוא נראה במציאות.

יצירת סצנות ריאליסטיות: מציג תיאור ריאליסטי של אירועים מרכזיים בדיוניים, כמו סופת טורנדו הנעה לעבר עיירה אמיתית.

לפרטים נוספים