חברת DJI השיקה אתמול אחה"צ (16:00 שעון ישראל) את הרחפן Avata FPV. כפי שהשם מציין, הרחפן ממשפחת  FPV (רחפן מהיר המוטס בנקודת המבט של הרחפן באמצעות משקפי מציאות מדומה). הרחפן הראשון של החברה מסדרה זו, DJI FPV, הושק במרץ 21 וכעת הושק הרחפן השני.

הרחפן החדש קטן בהרבה מהדור הקודם וצורתו דומה לרחפנים זעירים כמו של היצרנים iFlight או GEPRC. גוף הרחפן שוקל רק 410 גרם והמדחפים מוגנים, כך שהרחפן יכול לעמוד בפני חבטות קלות בחפצים ובטוח יותר לעוף סביב אנשים וכו'.
בשונה מרחפני FPV של חברות אחרות, הרחפן החדש יכול לרחף במקום ואפילו להתהפך במקרה שהוא נוחת על המדחפים בכיוון הרצפה.
גם בנושא זמן הטיסה הוא שונה מרחפני FPV שמסוגלים לטוס 3-6 דקות, לעומת זאת הרחפן החדש מסוגל לטוס כ-18 דקות.

לרחפן שלושה מצבי טיסה:

  • נורמלי (N) – פועל בדומה לרחפנים אחרים של DJI, מרחף במקום עם שימוש בניווט לווייני ו/או מערכות מיקום חזותי (VPS) בתחתית הרחפן.
  • מצב ידני (M) (רק עם שלט DJI FPV 2) – מספק שליטה מלאה וחווית טיסה סוחפת של FPV עם פרמטרי טיסה הניתנים להתאמה אישית.
  • מצב ספורט (S) – שילוב היברידי של מצב M ו-N. מציע כמה מיכולות התנועה הדינמיות שמגיעות עם מצב M יחד עם כמה ממאפייני הבטיחות המרכזיים של מצב N.

בדיוק כמו כל רחפן של DJI לאחרונה, Avata נשלט באמצעות אפליקציית DJI Fly הכוללת הדרכות מפורטות לתפעול הרחפן. משתמשים שרוצים לתרגל מיומנויות טיסה FPV יכולים לעשות זאת באפליקציית DJI Virtual Flight – אפליקציית סימולטור חינמית המאפשרת לטייסים להטיס את DJI Avata באופן וירטואלי בהגדרות שונות באמצעות הבקר הייעודי.

  • גודל: 180x180x80 מ"מ
  • קוטר: 120 מ"מ
  • מהירות מקסימלית: 8/14/27 מ' לשנייה לפי מצב
  • גובה מקסימלי: 5 קילומטר
  • מרחק טיסה מקסימלי: 11 קילומטר
  • אפשרות טיסה ברוח עד להתנגדות של 10.7 מטר לשנייה

המצלמות:
מערכת המצלמות של הרחפן כוללת חיישן CMOS בגודל 1/1.7 אינץ' עם 48 מיליון פיקסלים ועדשת 12.7 מ"מ (מקבילה ל Full Frame, זווית צפייה של 155°) עם צמצם f/2.8.

המצלמה מקליטה באיכות 4k בקצב של 60 תמונות בדקה או 2.7k בקצב של 120 תמונות בשנייה, עם קצב סיביות של 150Mbps בפרופיל צבע סטנדרטי או D-Cinelike. למרות שהמצלמה כוללת שבב של 48 מיליון פיקסלים, תמונת הסטילס המרבית היא 4,000×3,000, כלומר 12 מיליון פיקסלים.

כמו הדור הראשון, ניתן להטות את המצלמה בחופשיות למעלה ולמטה. מערכות ייצוב תמונה אלקטרוניות של DJI הנקראות RockSteady ו-HorizonSteady מובנות ובזכות זווית הראייה הרחבה מאוד מפיקים תמונות מיוצבות בזווית רחבה.

המידע נשמר על כרטיס MicroSD בנוסף ל-20 גיגה זיכרון פנימי.

  • רגישות: 100-6400 (אוטו) 100-25600 (ידני)
  • פורמט הקלטה: MP4
  • פרופילי צילום: סטנדרטי ו-D-Cinelike

הבקר:
הבקר הוצג לראשונה עם רחפן DJI FPV בשנת 2021, הוא מכשיר ליד אחת שמנווט את הרחפן בהתאם לתנועות ידו של הטייס. החברה טוענת שבקר התנועה מספק חוויה אינטואיטיבית כך שגם מתחילים יכולים להתחיל להשתמש בו כדי להטיס את DJI Avata. על גבי בקר התנועה, ניתן לשלוט ב- Avata גם עם ה-DJI FPV Remote Controller 2 הקיים.

המשקפיים:
הרחפן החדש מגיע גם עם משקפי FPV חדשים שנקראים פשוט DJI Goggles 2. הם קטנים בהרבה ממה שהוכרז בשנת 2021 ומבוססים על שני מסכי Micro-OLED עם דיופטר מתכוונן, כך שאנשים שבדרך כלל מרכיבים משקפיים אינם צריכים להשתמש בהם עם המשקפיים. בצד המשקפיים נמצא פאנל מגע כדי לספק גישה נוחה להגדרות של הרחפן.

המשקפיים מתחברים לרחפן באמצעות שידור 03plus שאמור לספק חביון נמוך במיוחד באיכות של 1080p בקצב של 100 תמונות בשנייה. עיכוב השידור הוא כ-30 מילישניות ומרחק השידור הארוך ביותר הוא 10 ק"מ (תואם FCC) או 2 ק"מ באירופה (תואם CE). המשקפיים משמשים בתדרים כפולים של החלפה אוטומטית, קצב סיביות גבוה של 50Mbps  והגנה נגד הפרעות שלפי החברה אמורה להבטיח הזנה אמינה.

בטיחות:
בנוסף למגני המדחפים שגורמים לרחפן לעמוד בפני התנגשויות קלות. לרחפן יש גם תכונה חדשה של בלימת חירום ורחף שיכולה לעצור אותו באוויר ולגרום לו לרחף במקום אחד. כמובן, תכונת חזרה הביתה שתחזיר אותו בחזרה לנקודת הבית שלו במקרה שהשידור יאבד או שהסוללה תגיע לרמה נמוכה באופן קריטי.

תכונת בטיחות נוספת הקיימת ברחפן החדש היא מערכת אינפרא אדום ומערכת ראייה של שתי מצלמות כלפי מטה. הם עוזרים למטוס לשמור על מיקומו הנוכחי, לרחף בצורה מדויקת יותר, לטוס בתוך הבית או בסביבות אחרות בהן ניווט לווייני אינו זמין, ולזהות אזורים כמו גופי מים שאינם מתאימים לנחיתה.

ביחד עם הרחפן החברה משיקה מגוון אביזרים: סוללות, מרכזי הטענה, מגנים לרחפנים, סט של פילטרי ND, יחידת נשיאה ועוד.

ניתן לרכוש את כל המוצרים יחד עם הרחפן, כערכה או כמוצרים נפרדים.

מחירים וזמני אספקה:

  • רחפן בלבד – 629 דולר
  • PRO View –  ב-1,388 דולר (רחפן, משקפיים דור שני, ובקר)
  • Fly Smart – ב-1,168 דולר ((רחפן, משקפיי FPV דור שני, ובקר)
  • Fly More – ב-279 דולר (שתי סוללות ומרכז טעינה)
  • מועד אספקה: מיידי

הודעה לעיתונות באנגלית