לחלק א' – מבחן עדשות


 


מבחן גופי תאורה:


ערכנו השוואה בין מספר פנסים, חלקם חדשים שיצאו לשוק לאחרונה וחלקם ותיקים. בדקנו את הדרך בה האור נופל על הפנים, האם הפנס מייצר אור רך או קשה, מהי עוצמת הפנס ואיזה פנס מייצר את ה skin tone היפה ביותר.


 























Panaura – פנס צ'ימרה של חברת Dedolight, פנס גדול מאד (150x150 ס"מ) ולכן הוא מטיל אלומת אור רכה ויכול לדמות אור שחודר מחלון (ככל שמקור האור יותר גדול ויותר קרוב לאוביקט כך גם האור יהיה יותר רך). מדובר גם בפנס צר (40ס"מ) כך שניתן למקם אותו בחללים קטנים יחסית. היתרון המשמעותי ביותר בפנס הזה הוא שהוא מבוסס על ארבעה נורות טונגסטן שמפיקות את טמפרטורת הצבע הנכונה ביותר לגוון העור בהשוואה לנורות פלורסנט או   LED. יתרון נוסף, אם יש צורך להוריד את עוצמת האור ניתן פשוט לכבות את אחת הנורות וטמפרטורת הצבע נשארת זהה. החסרון- לא ניתן לשנות את טמפרטורת הצבע וקצת מסורבל.


 


4bank KINO FLO הוותיק (איזה סוג). מייצר צבעי skin tone מדויקים. החסרון- עוצמה נמוכה ואי אפשר לשנות את טמפרטורת הצבע רק ע"י הוספת ג'לטינים או החלפת נורות.



CELEB 200 LED של חברת KINO FLO ניתן לשנות את טמפטורת הצבע מDaylight לTungsten. פנס נוח לשימוש, צבע ה skin tone די מדויק והBalast נמצא כבר בתוך הפנס. חסרון- לא עובד על סוללה V-lock בהשוואה ל LED 1000.  



Creamsource של Outsight פנס LED חזק מאוד, זהה בעוצמתו ל575 וואט HMI, אך מייצר אור רך . יתרונו בכך שהוא חזק ואפשר להשתמש בו בצילומי חוץ, טמפרטורת הצבע ניתנת לשליטה.



Diva Light פנס בעל 6 נורות המייצר עוצמת אור חזקה יותר מהקינו הרגיל ויש לו גם דימר והבלסט built in בתוך הפנס.



LED 1000 של IKAN, הפנס פופולרי מאוד, מפיק טמפרטורת צבע לא נכונה (נטייה לצבע ירוק). יתרונו: הוא קטן מאד, מתחבר לסוללה V-lock ומאד נח ליציאה לשטח. צריך להוסיף ג'לטין מינוס גרין כדי לתקן את הנטייה לירוק ברוב הפנסים.



 


מהו הפנס המועדף? תלוי בסוג ההפקה… ביציאה לשטח לצילום דוקו ה – CELEB  מאפשר שליטה נוחה ועוצמה חזקה יחסית. בצילומי אולפן Panaura מיצר את האור היפה ביותר. Creamsource הוא פנס מגוון אך קצת כבד. נוח מאוד לפנים יום כאשר צריך להתמודד עם תאורה שחודרת מבחוץ. ה LED 1000 מייצר את האור הפחות יפה בין כל הפנסים אבל ההיתרון שלו שהוא קטן, זול, קל ועובד עם סוללה V-lock


 


בדיקת מרחב הצבע והתחום הדינמי במצלמת FS7


בבדיקה התברר שהתמונה בפרופיל צבע rec709 הרבה יותר דחוסה מאשר של S log 2 ובפועל לא ניתן לראות פרטים בשחור. פרופיל הצבע rec709 הוא 8 ביט לעומת S log 2 שהוא 10 ביט. בשטח נראה פחות הבדלים משום שהמוניטורים ממירים את הצבע ל- rec709 אך בחדר ההקרנה איכותי רואים את כל תחום הצבע. בפועל S log 2 מאפשר להגיע לתמונה הרבה יותר טובה מאשר ב- rec709.


בדיקת התחום הדינמי של FS7  – המטרה היתה לבדוק את חשיפת היתר ואת תת החשיפה מבלי לפגוע באיכות התמונה. יצרני  המצלמה טוענים שהתחום הדינמי שלה נע בין 13 ל-14 סטופים מהשחור עד ללבן. בבדיקות חשיפת היתר שלנו הצלחנו לצלם בחשיפת יתר של 3 סטופים ועדיין לקבל תוצאה טובה לאחר עיבוד צבע אבל לא מעבר לכך.


כאשר מצלמים ב 2/3 S log בחשיפת יתר של  2 סטופים- מתקבלת תמונה טובה יותר ופחות גרעינית, דבר שהוא חשוב מאד כשרוצים לעבד צבע ולהפריד את רמות הגוונים. כשמצלמים לעומת זאת בחשיפה נכונה  (Normal) נוסף רעש בשחור משום שהמצלמה אינה רואה את הפרטים. בשלב עיבוד הצבע כאשר מחזירים את התמונה Normal – מתקבלים כל הפרטים ללא רעש.


FS7  מתמודדת טוב מאד עם חשיפות יתר ופחות טוב עם תת חשיפות, בהשוואה ל-C300 של קנון מכיוון שה S log של ה FS7  יותר איכותי מה canon log. על מנת לקבל את התמונה הטובה ביותר רצוי לצלם בחשיפת יתר של 1-2 סטופ ב- FS7 . צילום בפרופיל S log2/3 מזכיר צילום בפילים שע"י חשיפת יתר מתקבלים פחות רעש ויותר פרטים מחד ומאידך התמודדות טובה יותר עם פרטים שרופים בתמונה מאשר פרטים חשוכים.