נועם קרול, הצלם והבעלים של Creative Rebellion מציג באתר premiumbeat השוואה: URSA מול  URSAmini. הוא כותב: .עד להשקת גרסת המיני היה בלבול בנושא מצלמת URSA. היו שטענו שהיא כבדה, גדולה ומגושמת אבל עדיין אי אפשר היה שלא להעריך את כמה מהיתרונות שלה: מצלמת 6k עם יכולות שקיימות במצלמות יקרות הרבה יותר, ואיכות תמונה מצויינת לפחות כאשר מצלמים ב-400 ISO.


הלקוחות הפוטנציאליים שלה הם מפיקי סרטים בתקציבים נמוכים שסביר שישתמשו במצלמות קטנות או DSLR. המעבר מחצי קילו עד קילו וחצי – לכמעט 8 קילו, הוא מאד משמעותי במיוחד שישנן מצלמות קולנוע מקצועיות גם במשקל 4.5 קילו.


אבל עם השקת גרסת המיני – נהפכה הקערה. אך בדיקה מקרוב מראה שלא כל היכולות עברו למיני.


 


משקל


7.7 ק"ג לעומת 2.2 ק"ג, ההבדל משמעותי אבל לא כשמשתמשים בחצובה או במייצבים.


עדכון השבב: גרסת המיני לא כוללת אפשרות לשדרוג השבב. מאז השקת המצלמה בשנה שעברה (ראה ידיעה באתר AV) – כבר מוצע שבב חדש (4.6k)


 


צגים


למצלמת URSA שלושה צגים שימושיים. מוניטור שנפתח לצד המפעיל 10 אינץ ובנוסף מוניטור 5 אינץ על הגוף. בצג המתח יש מוניטור 5 אינץ נוסף להקלת העבודה עם צוות. לעומת זאת בגרסת המיני יש מוניטור 5 אינץ אחד בלבד בצד של המפעיל. זה אולי מספיק ליעוד של המצלמה – אבל לעבודה  עם צוות מצלמת URSA תתאים יותר.


 


ידית השליטה


ידית השליטה שנמצאת בצד במצלמת המיני כמו במצלמת C300 של קנון – מאד יעילה לצילום ללא חצובה וניתן לשנות את מיקום הידית כאשר עובדים עם מכתוף. באופן טבעי ל-URSA אין ידית צד בגלל שהמצלמה גדולה מדי. לידית יש שליטה על התחלת והפסקת ההקלטה, שליטה בפוקוס ובצמצם.


 


תמונות בשנייה


לשתי המצלמות אפשרות עבודה בשתי שיטות התריס ((global / rolling מה שמשפיע על קצב התמונות



















מצלמה


איכות 4k


global shutter


rolling shutter


URSA


60


120


URSAmini


30


60


 


לסיכום


אני חובב גדול של שתי המצלמות, שמיועדות לסגנון שונה של צילום. URSA היא אידיאלית לפרוייקטים גדולים עם צוותים גדולים, מערכות יצוב גדולות וזמן הכנה גדול יותר. גרסת המיני  מושלמת לצלם בודד שמחפש הפעלה מהירה ללא פשרה באיכות. שתי המצלמות מספקות תמונה איכותית.


למאמר המלא