Sony חוגגת 25 שנה ל-Handycam, שם מותג למצלמות וידאו המשלבות מקליט. בשנת 1985 סוני השיקה את המצלמה הראשונה של החברה המקליטה על קלטת של 8 מ"מ, שהחליפה את המצלמות שהיו מבוססות על הקלטת בטהמקס. הסיבה למילה Handy, הינו גודל המצלמה, הקלטת אפשרה ליצר מצלמה בגודל כף יד בניגוד למצלמות לפני פורמט 8 מ"מ שהיו בעיקר מצלמות כתף. המתחרה לפורמט זה היה VHS C.

סוני המשיכה ליצר את הסדרה הזו של המצלמות במגוון פורמטים שונים כולל Hi8 (המתחרה של S-VHS) ובשלב מאוחר יותר digital8, (הקלטה על גבי קלטות 8 מ"מ מידע דיגיטלי). בימים אלו סוני ממשיכה לשווק את ה-Handycam גם במערכות המבוססות על כוננים קשיחים וזיכרונות הבזק.


 



 


המצלמה הראשונה של החברה CCD-M8 הושקה בשנת 1985 בפורמט 8 מ"מ, מצלמה זו הייתה מהפכה משמעותית בזמנו ועד להשקת מצלמה זו המצלמות היו מצלמות כתף ששקלו מעל 2 קילו. גודל המצלמה החדשה אפשר לראשונה צילום ביד אחת הודות לעובדה כי קלטת של 8 מ"מ היוותה רבע מגודל קלטת של בטה. בנוסף לעובדה שהמצלמה הזו הייתה המצלמה הראשונה בעולם ששברה את מחסום ה-1 קילו, המצלמה שילבה יכולות של פשטות הפעלה. המשתמש היה בוחר מאחד מתוך שלושה מצבי פוקוס ושני מצבי איזון לבן וכל מה שהיה צריך לעשות הוא ללחוץ ולצלם.


 



מצלמת HDR-CX550V שהושקה לרגל חגיגות 25 שנה הינה מצלמת הדגל וכוללת צילום באיכות גבוהה, מערכות אוטומטיות (90 מצבי צילום) לעבודה פשוטה לצלמים חובבים ועדשה איכותית רחבה. 


הגודל קובע


אין ספק כי המהפכה של 1985 בגודל של המצלמה ובמשקל (פחות מקילו) השפיעה ובשנת 1989 החברה משיקה את המצלמה CCD-TR55, שנודעה בשם מצלמת פספורט בגלל גודלה והיעוד שלה כמצלמה לצילום של טיולים. המצלמה עוצבה כך שתוכל להיכנס לתיק וניתן יהיה לקחת אותה לכל מקום.


פרסומת ל- CCD-TR55


 




המנגנון המכאני מוזער בתהליך של יצירת פורמט 8 מ"מ והשלב הבא היה למזער את העדשה. המצלמה הראשונה ששולבה בה עדשה זו הייתה CCD-V88 ולראשונה נמצאו פתרונות ל"בליטות" שהיו קיימות במצלמות עד אז. זו הייתה המצלמה הראשונה אשר שילבה מיקרופון פנימי ובעיית הרעש הפנימי של המצלמה שנקלט על ידי המיקרופון בוטל על ידי מערכות ניקוי אלקטרוניות.


התייחסות דומה הייתה למצלמת DCR-PC7 שהיתה למעשה מצלמת DV הראשונה וכן הדור השני HDR-HC1 שהייתה המצלמה הראשונה בגרסת HDV.


 


 


 


מערכות ייצוב תמונה


מערכות ייצוב בתמונה מספקות יכולת חשובה בצילום וידאו וסטילס. מערכות ייצוב תמונה החלו עוד לפני 18 שנה, עקב העובדה שהמצלמה מוחזקת ביד אחת ללא תמיכה למשך זמן ארוך תופעת רעידות הידיים היתה דבר שכיח והיצרניות של ציוד הצילום מצאו פתרונות לכך.


מערכת ייצוב תמונה הראשונה שסוני שילבה הייתה במצלמת CCD-TR900 והמערכת שנבחרה בין הטכנולוגיות השונות הייתה מערכת אופטית (נחשבת לטכנולוגיה הטובה ביותר לייצוב תמונה). החיסכון המשמעותי של המערכת היה גודלה לכן היה צורך למצוא פתרון אחר שפותח על ידי הזזת השבב. הפיתוח החדש שולב לראשונה במצלמה CCD-TR2.


בשנים אלו מערכות ייצוב התמונה שולבו גם במצלמות סטילס ופותחו מערכות חדשות הכוללות מערכות ייצוב אופטיות שמזיזות את העדשה. טכנולוגיה זו שולבה במצלמת DCR-TRV900.


בשנת 2003 פרויקט Torino יוצא לדרך עם המטרה להשיג מערכות ייצוב טובות יותר לפני אולימפיאדת טורינו. המעבדות התמקדו במטרה להקטין את גודל האופטיקה (פריזמה) כך שיהיה ניתן לשלב אותן במצלמות ביתיות. התוצאה הייתה פיתוח של שבב BONOBO ומערכת אופטית חדשה ששולבה מצלמת HDR-UX7.


ההישג העיקרי הושג בפיתוח ששולב במצלמות HDR-XR520/500 שאפשר ייצוב של תמונה לכל טווח אורך המוקד של העדשה ואפשר צילום תמונות יציבות גם בזמן הליכה. בנוסף שילבו תכניות נוספות במצלמה כמו מערכת GPS לציון מיקום הצילום.


 



 


לאתר יום ההולדת


למאמר המלא