לעיתים צריך לקבע את המצלמה במקומות לא שגרתיים. אחד המקומות היותר נדרשים הוא מכסה המנוע שמטרתו לצלם את פנים הרכב מהחלק הקדמי. כמובן שלא ניתן למקם שם צלם אלא לקבע מצלמה על גבי מכסה המנוע ורצוי ללא חורים במכסה המנוע או בכל חלק אחר של הרכב (גג, צדדים ועוד).

פתרון חדש של SmallRig (יצרנית של כלובים ומתקונים במחירים אטרקטיביים) נותן מענה באמצעות מעין כוסות יניקה בוואקום למתקן מצלמות ללא מראה או מצלמות DSLR.

SC-15K הוא מערכת מתקון למצלמות לרכב המורכב מארבע כוסות יניקה (4 אינץ'), ארבע זרועות, ראש חצי כדור וצלחת לשחרור מהיר. ארבע הזרועות מתחברות לכוסות היניקה באמצעות ממשק NATO לשחרור מהיר. בעוד ששלוש מהן תומכות בראש חצי כדור רב זווית (±8°), הרביעי מגיע עם מערכת תמיכת עדשות משולבת.

המתקן עצמו שוקל כ-3.4 ק"ג, והוא יכול לעמוד בעומס מרבי של 15 ק"ג כאשר הוא מותקן על משטח כמעט שטוח.

עם זאת, מספר זה יורד לסביבות 5 ק"ג כאשר התושבת מחוברת אנכית לצד המכונית, למשל. המשמעות היא שניתן להשתמש במערכת רק במצלמות קטנות יותר.

ניתן להרכיב את המצלמה ישירות לראש חצי הכדור באמצעות לוחית שחרור מהיר Arca Swiss, מה שמאפשר להעביר במהירות את המצלמה בין תצורות צילום שונות. ראוי לציין שהמערכת עצמה אינה מיוצבת, אך ניתנת לשילוב בקלות עם גימבלים פופולריים כמו של DJI מסדרת RS 3.

היחידה מודולרית כך שניתן להשתמש בפחות מארבע כוסות יניקה, לדוגמה כאשר מחברים מצלמות אקשן.

ניתן להזמין את היחידה בהזמנה מוקדמת במחיר של 449 דולר (לאחר 15% הנחה)