אייפון 15 פרו | מקס גורם לעוד משתמשים לבחון את הטלפון כמצלמה נוספת בארסנל ציוד הצילום, במיוחד לאור העובדה שניתן לצלם ב ProRes Log (ידוע גם כApple Log), כעת אפל הודיעה על אפשרות של צילום מרחבי (תלת מימד).

סרטי תלת מימד נמצאים בשוק כבר למעלה מ100 שנה, אבל המורכבות של ההפקה ובמיוחד של ההפצה, הצורך מהמשתמשים להרכיב משקפיים לא קלים (הגרסה האקטיבית) בלמו את הטכנולוגיה לכבוש נתח משמעותי. סרטי תלת מימד כמו אוואטר הם ספורים, ועיקר עולם הפקות התלת מימד מיועד למקומות חווייתיים כמו סימולטורים ואולמות תצוגה, שם הצפייה היא לזמן קצר.

למרות כל האמור, הטכנולוגיה משתפרת כל העת. כיום משקפי מציאות מדומה זמינים למשתמשים השונים, למרות שגם הם מיועדים למשחקים למשחקים (כאשר מדובר בתעשיית הבידור). כעת, חברת אפל מאפשרת לצלם וידאו תלת מימדי עם הטלפונים החדשים של החברה.

האיכות המקסימלית של הוידאו היא 1080p בקצב של 30 תמונות בשנייה עם הטווח הדינמי הסטנדרטי של הטלפון. כדי לנהל את הצילום, דחיסת הוידאו מתבצעת בפורמט HEVC. הצילום מתבצע באמצעות שימוש בשתי המצלמות הראשיות ששומרות את הסרטון כקובץ אחד.

חשוב לציין שהחברה ממליצה לצלם בצורה יציבה עם תנאי תאורה טובים.

כאשר צופים בסרטון דרך מסך איפון הסרט נראה דו מימדי סטנדרטי. על מנת לצפות בסרט בתלת מימד יש להשתמש במשקפיים Vision Pro (שיהיו זמינים רק 2024).

כדי לצלם יש להוריד את עדכון 17.2 של iOS.

הודעה לעיתונות באנגלית