סקר שנתי של הכלים הפופולאריים בהפקה ובפוסט, שמובא להלן – נעשה באנגליה מידי שנה על ידי טים דאמס מאתר Televisual. הוא מבוסס על תשובות של 100 מנהלי הפקות בטלוויזיה, בקולנוע, בפרסומות ובהפקות של תאגידים כמו  Atlantic, Boundless, Casual Films, Company Pictures, Endemol, The Garden, IMG, Kudos, Leopard, Leftbank, Lime TV, Maverick, October Films, Princess, Rattling Stick, Raw, RDF, Ricochet, Sunset & Vine, Tiger Aspect, Wag TV, Windfall  ו-.World Television


·         58% מן הנשאלים אחראים על תקציב ההפקה ובחירת הטכנולוגיה


·         25% מנהלים את תקציב ההפקה ומקבלים יעוץ לגבי בחירת הטכנולוגיה


הנשאלים הם מנהלי הפקה, במאים, מנהלי פוסט, מפיקים, מומחים ועוד


·         73% עובדים בהפקות טלוויזיה


·         21% עובדים בתאגידים


·         13% עובדים בתחום הקולנוע


·         9% עובדים בפרסומת


·         (חלק מהנשאלים עובדים במספר תחומים לכן סה"כ גדול מ-100 אחוז)


מהסקר עולה שלמרות המספר המצומצם יחסית של טלוויזיות ביתיות 4k 23% מהנשאלים השיבו שצלמו ב-4k בשנה האחרונה. המצלמות בהן השתמשו: Epic של RED או F55 Sony. 33% אמרו שהם מתכוונים להשתמש בסטנדרט הזה גם בשנה הבאה.  


הסיבות: לשמור לעתיד את ההפקות. להפיק תמונה באיכות הטובה ביותר בהפקות דוקו או פרסומות. רק משתמשים מעטים ביצעו את כל ההפקה ב4k. הרוב העדיפו להמיר ל-HD לפוסט.


אחד הנתונים הסטטיסטיים המעניינים בסקר: כמעט 50% מהנשאלים לא ראו מעולם 4k על מסך מכל סוג. טים דאמס סבור שאם זה המצב הרי של-4k  יש כברת דרך ארוכה לעבור עד שיהפך לזרם המרכזי. זה יקרה אולי בעוד 5-6 שנים.


לפירוט הסקר


 


לסעיפים נוספים בסקר


·         ציוד וטכנולוגיות צילום


·         ציוד וטכנולוגיות עריכה


·         שירותי ענן