הסקר השנתי של הכלים הפופולאריים בהפקה ובפוסט, שנעשה באנגליה מידי שנה על ידי טים דאמס מאתר Televisual – עוסק השנה גם במעבר לטכנולוגיות ענן. תוצאות הסר מבוססות על תשובות של 100 מנהלי הפקות בטלוויזיה, בקולנוע, בפרסומות ובהפקות של תאגידים כמו  Atlantic, Boundless, Casual Films, Company Pictures, Endemol, The Garden, IMG, Kudos, Leopard, Leftbank, Lime TV, Maverick, October Films, Princess, Rattling Stick, Raw, RDF, Ricochet, Sunset & Vine, Tiger Aspect, Wag TV, Windfall  ו-.World Television


·         58% מן הנשאלים אחראים על תקציב ההפקה ובחירת הטכנולוגיה


·         25% מנהלים את תקציב ההפקה ומקבלים יעוץ לגבי בחירת הטכנולוגיה


הנשאלים הם מנהלי הפקה, במאים, מנהלי פוסט, מפיקים, מומחים ועוד


·         73% עובדים בהפקות טלוויזיה


·         21% עובדים בתאגידים


·         13% עובדים בתחום הקולנוע


·         9% עובדים בפרסומת


·         (חלק מהנשאלים עובדים במספר תחומים לכן סה"כ גדול מ-100 אחוז)


לפי תוצאות הסקר נראה שהמעבר לענן צובר תאוצה, בעיקר בשל האפשרות של אחסון מרחוק, עריכה ויצוא של תוכן. 26% מהנשאלים אמרו שהם משתמשים או מצפים להשתמש ניהול תכנים מבוססי ענן או בעריכה דרך ענן, בשנה הקרובה. זו עליה של 2% לעומת השנה שעברה.


עם זאת, רוב הנשאלים –  43% – לא מתכננים לנצל את יכולות הענן במהלך 12 חודשים הקרובים, בעיקר בגלל רוחב הפס ומהירות העבודה שאינם משביעי רצון.


פלטפורמות  Forscene ו- Avid Media Composer Cloudהן המועדפות על ידי המשתמשים. אחריהן Pronology, Aframe, Rapta ו- Fred


 


לפרוט הסקר


 


לסעיפים נוספים בסקר


·         ציוד וטכנולוגיות צילום


·         ציוד וטכנולוגיות עריכה


·         מתי 4k יהיה בזרם המרכזי