Adam Garstone העורך של המגזין Definition פרסם סקירה של על המצלמה החדשה של פנסוניק AG-DVX200


הוא כותב: המצלמה הסמי-מקצועית האדומה החדשה היא גרסת 4k של המצלמה המעולה DVX100


לפני ההתייחסות לארגונמיה של המצלמה כדאי לבחון את השבב. השבב בגודל 4/3 אינץ' (יחס של 4:3) כך שבכל פורמט צילום נדגמת כמות אחרת של פיקסלים. בצילום 4k ב-24 תמונות בשנייה המצלמה קוראת 5032×2654 וממירה את המידע ל-4096×2160 לרישום, לעומת זאת בקצב צילום של 30 תמונות בשנייה במצלמה דוגמת 4787×2692 וממירה ל-3840×2160 לרישום.


בקצבי תמונה של 50 או 60 תמונות בשנייה המצלמה דוגמת 3934×2213 פיקסלים. המשמעות המיידית הנה שינוי זווית הראייה בכל שינוי קצב צילום.


בפועל בצילום HD, 1920×1080, בקצב של 60 תמונות בשנייה, המצלמה משתמשת בכמות הפיקסלים הגדולה ביותר 5248×2952 ומחברת ביחד 2×2 פיקסלים על מנת ליצור "סופרפיקסל". מעל 60 תמונות בשנייה המצלמה משתמשת בכמות פיקסלים שונה על מנת שיהיה ניתן לקרוא את הפיקסלים במהירות הנדרשת.


עדשה מובנית


לעדשה מייצב תמונה אופטי המיועד לפצות על רעידות אופקיות ואנכיות וזוויות נוספות. החיסרון המשמעותי של מייצב התמונה שהוא לא עובד כאשר היא מצלמת ב-4k, זוהי מגבלה של חומרה וחבל.


למרות שלמצלמה הרבה חלקים מפלסטיק, המצלמה מרגישה יציבה מאוד. אני אוהב מאוד את הסגנון החדש של כיסוי העדשה, וללחצן תחילת הצילום הקיים בחלק העליון של העדשה קיים מכסה שמונע הפעלת המצלמה בטעות או הפעלה עם הכיסוי.


לעדשה של Leica יש טבעת זום (ידנית או ממונעת) וטבעות "ללא סוף" למיקוד וצמצם. בדרך כלל אני לא אוהב טבעות מסוג זה, אבל טבעת המיקוד נותנת תחושה מצוינת ונוכחתי לדעת שזה מהיר ומדויק. מאחורי העדשה קיימים מגוון של כפתורי שליטה כולל כלי עזרה למיקוד (focus assist) שהוא הטוב ביותר הקיים כיום בשוק. בנוסף קיימים כפתורים המיועדים להגדרה אישית באמצעות תוכנה.


התגובה למסך המגע הנה טובה, אבל מהירות התפריטים מאכזבת מעט. קיימים מספר דברים נוספים מאכזבים כגון בתצוגת waveform כל המידע הנוסף נעלם, כך שניתן לשלוט על הצמצם לדוגמה, אבל לא ניתן לראות את F-stop באותו זמן.


למצלמה קיים חיישן רגיש מאוד שברגע שאתה מסתכל בעינית המסך נכבה. המצלמות בגודל כזה שאתה לפעמים מחזיק אותו ליד הגוף המסך יידלק וייכבה.


כל כפתורי השליטה הידניים ממוקמים כמו במצלמת DVX100 בדיוק היכן שצריך.


המצלמה לא קלה אבל היא מאוזנת, ונדנדת הזום נותנת הרגשה נעימה ולינארית.


פנסוניק בחרה להשתמש בשבב 2/3 אינץ', מה שמעניק את היתרון של שימוש בשבב מעל הגודל הסטנדרטי (כל פיקסל גדול יותר ללכידה של אור) אבל ללא המחיר של שימוש בשבבים גדולים. העדשה שצריכה להיות מותאמת ושימוש ב- focus puller כאשר משתמשים במפתח גדול.


פילטר אינפרא-אדום הממוקם לפני השבב ניתן להסטה בלחיצת כפתור. התוצאה היא רגישות גבוהה יותר או אפשרות של צילום אינפרא-אדום, והתוצאה מצוינת. אני בטוח שצלמי טבע ודוקו ירכשו את המצלמה רק בגלל הפונקציה הזו.


התמונות של המצלמה מצוינות, הקלטה עם כרטיסי ה-SD הזולים עם מקודד בקצב של 100-150Mbit/s הנה טובה מספיק וקשה להגיע לתופעות המופיעות בתמונה כתוצאה מהדחיסה. השילוב של השבב עם העדשה מספק תמונה חדה למחיר שלה.


המצלמה לא הייתה אצלנו מספיק זמן אבל תוצאות MTF (צילום של לוחות כיול) במרכז התמונה במצב של אמצע זום ומפתח היו מצוינות כל כך שביצענו את הבדיקה שוב לוודא שלא טעינו.


האכזבה המועטה היחידה שהייתה היא צילום במצב החדש V-Log L המיועד להפיק את התחום הדינמי הגבוה ביותר של השבב – 12 stops.


בעוד ששחזור הצבע והתחום הדינמי היו בסדר, הופיעה כמות גדולה של רעש. החברה הציעה להשתמש עם VariCam 35s V-Log LUT, במיוחד לאור העובדה שהרעש לא נשמע כל כך במצבי צילום אחרים.


נראה שהעדכון של V-Log L למצלמת GH4 של פנסוניק סובל מאותה בעיה.


בהרבה מצבים המצלמה מפיקה תמונה דומה ל-GH4, שהרבה אנשים אוהבים, אבל במצלמה עם אפשרויות שליטה נוחות יותר. במחיר של המצלמה, שוכחים את מספר בעיות הקיימות במצלמה מיד לאחר שתקרין את חומר הגלם באיכות 4k על המסך.


 


למקור המאמר