הבמאי, הצלם ואומן הצבע נועם קרול (Noam Kroll) קיבל את המצלמה Sigma fp של סיגמא לפני כחודש וכבר בחן אותה במספר מצבי צילום. הוא אומר: "עד עתה אני מאד מתרשם, איכות התמונה והוורסטיליות שלה מצוינות." למרות שצילם גם תמונות סטילס, במאמר הוא מתמקד בצילום וידאו. במאמר הוא סוקר:

  • עיצוב ואיכות בנייה
  • אפשרויות הקלטה ויכולות
  • איכות תמונה

סיכום:
"אני בהחלט אשמור את המצלמה, כייף להשתמש בה, היא תכליתית במיוחד, מצלמת באיכות מדהימה שרק תשתפר עם עדכוני החומרה. האם המצלמה טובה לכולם? כנראה שלא … אבל אף מצלמה לא כזו.

כמצלמה מובילה היא מושלמת עבור מפיקים עצמאיים עם מגבלות תקציב, צילומים תיעודיים שצריכים להיות לא בולטים וגם להפקות קטנות של חברות.
כמצלמה שנייה אני יכול לראות אותה משתלבת עם מצלמות קולנוע ברמה של RED או Arri, בשימוש למקומות צרים וכמובן לחיבור למייצבים ורחפנים.
מי שמתכנן לצלם צילומי סטילס בנוסף לוידאו, ישמח מאוד – איכות תמונות הסטילס מדהימה. עינית תעשה את זה אפילו יותר נוח מבחינה מעשית (אני מתגעגע לצילום עם עינית שמצלמים סטילס), אבל אני בספק שזה יהיה המכשול עבור צלמים שמצלמים וידאו וסטילס.

לעיתים קרובות משווים את המצלמה הזו למצלמת הפוקט 6k או הפוקט 4k של BlackMagic, אבל אני רואה בהן כלים שונים מאד. המצלמות של BlackMagic מיועדות רק לווידאו, הן מתפקדות יותר כמצלמת קולנוע מסורתית ויעיקו את חוויית המשתמש הזו בתחום.

מצלמת Sigma fp לעומת זאת, היא יותר סכין שוויצרית. היא מיועדת לתת מענה מקצועי לכל מי שזקוקים למצלמה או לצילום כמצלמה משנית. היא מציעה פרדיגמה שונה לחלוטין שהיא אידאלית למפיקים מסוימים.
מדובר במצלמה חדשנית עם חשיבה קדימה ומבחינתי זה הרבה. אני לא יכול לומר שזה נכון לכולם, אבל זה בהחלט מקבל מקום על מדף הציוד שלי. אני מצפה לראות כיצד המצלמה תתפתח עם עדכוני החומרה".

למקור המאמר