המפיק רובידום וו (Rubidium Wu) פרסם באתר  PremiumBeat מאמר בו הוא מסביר למה חשוב לרכוש כלוב למצלמה. הוא כותב: "כלוב המצלמה הוא אביזר צנוע שלא מקבל מספיק תשומת לב. קניתי אחד עבור ה- EOS C200 שלי השבוע אחרי שהמצלמה נפלה מהשולחן והייתה יכולה להתרסק בקלות על הרצפה. למרבה המזל היא ניצלה באמצעות כבל ה- SDI שעצר את הנפילה (סיבה נוספת לשדרוג מ- HDMI). מהר מאוד הבנתי את החשיבות של הכלובים וקניתי אותם למצלמות האחרות שלי."

במאמר הוא מסביר את חמש הסיבות העיקריות לכך.

  • הגנה על המצלמה – הסיבה העיקרית שאנשים רוכשים את הכלובים
  • ארגונומיה טובה יותר – מצלמות ללא מראה מגיעות בלי ידיות ואפילו מצלמות קולנוע כמו הסדרות של קנון או מצלמת AU-EVA1 של פנסוניק מגיעות עם ידיות קבועות. זו יכולה להיות תשובה טובה לעדשות סטנדרטיות, אבל כאשר מחברים עדשות גדולות מלפנים או ערכת סוללות מאחור הידית כבר לא ממוקמת במקום הנכון לצורכי איזון.
  • הוספה של נקודות לחיבור אביזרים – רוב הצלמים המקצועיים מוסיפים אביזרים שונים לצילום מערכות שידור אלחוטי לווידאו, מערכות סאונד אלחוטיות, מערכות מעקב מיקוד, סוללות נוספות ועוד, חיבור Cold Shoe אחד לא יספיק לזה
  • ערך מכירה – ההבדל בין למכור מצלמה טובה למצלמה מאד טובה יכול להגיע ל10 אחוז שיכולים להיות מאות ואלפי דולרים. הכלוב מגן מסמנים על המצלמה לדוגמה בחיבור של החצובה או ניתוק וחיבור של ידית האחיזה.
  • נראה מקצועי – חיבור של מגוון אביזרים למצלמות ללא מראה או מצלמות DSLR נותן תחושה ללקוח שהמצלמה מאד מקצועית וכך נמנעות שאלות מביכות כמו, "האם זו לא מצלמה לסטילס?"

למקור המאמר