גרסת DaVinci Resolve של BlackMagic לאיפד סוף סוף יציאה מגרסת הבטא וזמינה בחנות האפליקציות. מנהל הצילומים והמפיק, נינו לייטנר (Nino Leitner) מאתר CineD והמפיק והמומחה בתוכנת DaVinci Resolve של BlackMagic, ג'ייקוב הן (Jakub Han) השיקו סקירה על הגרסה החדשה.

לבדיקה השתמש ב-iPad Pro בגודל 12.9 אינץ' בעל המפרט הגבוה ביותר המצויד בשבב M2. עם זאת, היישום פועל גם על גרסאות שבב M1 של האייפד, כולל האייפד אייר העדכני ביותר. נראה שהאפליקציה מנצלת באופן מלא את כוח העיבוד של שבבי הסיליקון של אפל. ניתן להציג בקלות בציר זמן איכות 4k בקידוד h.264/265 מבלי לשים לב לאף מסגרת שנשמטה.

היכולת לערוך מדיה באיכות גבוהה בטאבלט יכולה להפוך את הקערה על פיה עבור יוצרי סרטים אחרים בדרכים, במיוחד בהתחשב בכך שקובצי פרויקט שנוצרו באייפד תואמים לגרסת שולחן העבודה של Resolve ולהיפך. אז ניתן להתחיל לחתוך בכל מקום, ואז לסיים את העריכה בבית או באולפן.

יתרונות וחסרונות:
היישום מאפשר גישה למדיה השמורה באחסון הפנימי של המכשיר, אך גם לכוננים חיצוניים המחוברים דרך יציאת ה-USB-C של האייפד. בנוסף, האפליקציה תומכת ב Blackmagic Cloud Store ישירות ממנה. יש לקוות שניהול קבצים ב-iPadOS יהפוך לקל עוד יותר עם עדכונים עתידיים של אפליקציית הקבצים.
עם ההפעלה, היישומון נראה די זהה למקבילתו בשולחן העבודה עם שינויים מינימליים מאוד בממשק המשתמש. נכון לעכשיו, נראה שהעיצוב הכללי מותאם בערך לפעולות מחוות, והשימוש ב-Apple Pencil הוא כמעט חובה. לדוגמה, כרגע לא ניתן להשתמש בתנועת שתי אצבעות כדי להתקרב לציר הזמן.
כמו כן, נכון לעכשיו, גרסת הטאבלט של Resolve כוללת רק את דפי Cut ו-Color, כאשר דפי Fusion ו-Fairlight יצטרפו במועד מאוחר יותר. בפרט, היעדר דף עריכה יכול להיות די מגביל עבור עורכים מקצועיים המעוניינים לחדד את העריכה שלהם.
מהצד השני, נראה שדף הצבע כולל את כל האפשריות, כך שניתן ליצור צמתים, לשלוט בעקומות וגלגלי צבע, לנתח היקפים ולהשתמש בחלון Tracker, למשל. בשילוב עם מסך P3 DCI, כל זה הופך את הדירוג ב-iPad Pro לחוויה מהנה ואינטואיטיבית.
כדי לפצות על היעדר עמוד Deliver, נוסף כפתור ייצוא מהיר בפינה הימנית העליונה של הממשק. פונקציה זו נראית די דומה לזו המופיעה בגרסאות האחרונות של פרמייר פרו של אדובי בעת ייצוא, רק כמה קביעות מוגדרות מראש של ייצוא זמינות והאפליקציה אינה מאפשרת התאמה אישית של הגדרות הייצוא, כמו רזולוציה וקצב פריימים. ככל הנראה, אלה עוברים בירושה ישירות מהגדרות הפרויקט.

ניתן להוריד את האפליקציה ללא תשלום