מאז ומתמיד אירועים גדולים היו כר פורה לטכנולוגיות ומוצרים חדשים. יצרנים רבים היו בוחנים וחושפים את הטכנולוגיות והמוצרים. כעת כשהמשחקים האולימפיים בטוקיו 2021 הסתיימו וישראל חוגגת את האולימפיאדה המוצלחת ביותר מאז ומעולם עם ארבע מדליות, וביניהן שתי מדליות זהב. גם לטכנאים שהפיקו את האירוע הזה במלוא תפארתו החברתית, יש מה לחגוג. אולימפיאדת טוקיו השנה הייתה ניצחון בהפקת טלוויזיה בזמן אמת. שילוב של איכות 4k עם תחום צבע רחב (HDR) ביחד עם סאונד Dolby Atoms אפשרו לרשת השידור  NBCUniversal (בעלת זיכיון השידור של האולימפיאדה) ליצור סיפורים סוחפים ומשכנעים מתוך שידור חי.

בעוד שבשל הקורונה מעט אנשים יכלו לחוות את המשחקים בזמן אמת, הניסוי של NBCUniversal זכה להצלחה.

סטנדרט ATSC 3.0

גוף החקיקה האמריקאי לסטנדרט שידור ATSC השיק את סטנדרט ATSC3.0, בשנת 2009 הם השיקו את הדור הראשון שמשמעותו הייתה מעבר שידורים מטלוויזיה אנלוגית לטלוויזיה דיגיטלית, מה שאפשר העברה של אות FHD (1920×1080) כולל תרגום דיגיטלי.

המפרט של הדור השלישי הושק ב2017 כשהוא בפועל מאפשר יותר מידע על אותו רוחב פס במהירות גבוהה פי שלושה מהדור הראשון.

היכולות זו מתאפשרת על ידי שילוב של מקודדים חדשים h.265 ו-MPEG-H מה שמאפשר הזרמה מתחנות שידור איכות על רמה של 8k ובקצבים עד 120 תמונות בשנייה.

באולימפיאדה היו מספר ספקי תוכן שהעבירו את התכנים באיכות 4k של NBCUniversal באיכות 4k בסטנדרט Dolby Vision לוידאו ו-Dolby Atmos לסאונד על גבי פלטפורמות של Comcast מסוג Xfinity X1.

יוטיוב העביר כמעט בכל האזורים את השידורים ב-4k (ללא Dolby Atmos).

וכך לראשונה שולב בשידור בזמן אמת בקצב של 30 תמונות בשניה, HDR סאונד Dolby Atmos והכל באיכות 4k.

לרשימת הציוד שהשתמשו באולימפידה

מקור הכתבה: CineD