יצרנית התוכנה הגרמנית MAGIX, המשווקת ומפתחת את תוכנת העריכה Vegas Pro שבסיסה בברלין אך גם מפעילה חברות בנות בארה"ב וקנדה, הגישה בקשה לחדלות פירעון.

על פי הודעת החברה לעיתונות, החברה המונה 200 עובדים, מתכוונת להמשיך את פעילותה עד להבטחת משקיע חדש. הם שואפים להשלים עסקה בחודשיים-שלושה הקרובים.

החברה, שידועה בעיקר בזכות יישומי Video delux ו-VEGAS Pro NLE (שקנתה מסוני ב-2016), כמו גם תוכנת ה-Music Maker שלהם, דיווחה שההכנסות ירדו באופן דרמטי משלושים ושניים מיליון יורו ב-2021 לעשרים. מיליון יורו בשנת 2023. תיק מוצרים מורכב בשנים האחרונות הוא האשם בעיקר – זה הוביל לבלבול בקרב הלקוחות.

הפורטפוליו המורכב הזה לא רק בלבל את הלקוחות אלא גם הוביל לבעיות בפיתוח המוצר, פגיעה במוצרי הליבה ובתכונותיהם. החברה האשימה גם את ההתאמה האיטית של מבנה העלויות וכישלון בשימוש בשיטות מסחר אלקטרוני מודרניות לבעיותיהן. היא הודיעה על צעדי ארגון מחדש – שמשמעותם בדרך כלל פיטורים של כוח אדם – בעתיד הקרוב.

כעת החברה רוצה להתמקד בווגאס, אם כי Video deluxe תמשיך. במקום שלוש או ארבע גרסאות, רק שתי גרסאות של כל מוצר יהיו זמינות. שחרורים שתוכננו כבר יימשכו כמתוכנן, לדברי החברה.

בנוסף שוק מערכות העריכה לא פשוט במיוחד עם הגרסה החינמית של תוכנת DaVinci Resolve של BlackMagic שנחשבת לפתרון מעולה.

הודעה לעיתונות בעברית (תרגום גוגל)