Sundance, הפסטיבל השנתי שמתקיים בימים אלו, הוא הפסטיבל הגדול ביותר של סרטים עצמאיים. מצלמות Arri שולטות בזוכי האוסקר, האם זה כך גם בפסטיבל Sundance?

לאור העובדה שהפסטיבל מיועד למפיקים עצמאיים ולא לאולפנים, הדבר המשמעותי ביותר הוא התקציב, ולכן אנחנו צפויים לראות שימוש בציוד שמחירו זול יותר, וכן מצלמות ללא מראה ומצלמות DSLR. מגבלות התקציב משפיעות גם על הסטים עצמם ושימוש במצלמות קטנות מאפשר יצירתיות גבוהה.

אתר No Film School פרסם נתונים המציגים את היחסים בין היצרניות השונות של מצלמות ועדשות.

בשונה מהסרטים המועמדים לאוסקר, שמרביתם צולמו במצלמות מבית Arri, הסרטים בפסטיבל הופקו ממגוון מצלמות רחב יותר.

על אף שמצלמות Arri עדיין בשימוש השכיח ביותר (40%), נראה שישנו ביקוש למצלמות של RED,

סדרת מצלמות הקולנוע של קנון כולל 6D ואפילו XL1!. מצלמות ללא מראה של סוני כמו Alpha a7s II, Alpha a7R II וכן מצלמות הוידאו של החברה, PXW-FS7, PXW-F5 ואפילו מצלמת הדגל Venice.

מעט מפיקים ציינו שהם השתמשו במצלמות GoPro , מצלמות טלפון ומצלמות 360 מעלות.

גם בתחום העדשות אנחנו רואים שהשולטות הן יצרניות עדשות יקרות, Zeiss ו- Cooke. המשמעות ברורה, למרות שעדיין מצלמות של ARRI הן הסטנדרט בתעשייה, יוצרי הסרטים של הפסטיבל מראים שזו לא דרישת חובה ליצירת סרטים באיכות גבוהה.

למקור הידיעה ולרשימת הציוד לפי סרטים