יחד עם ההשקה של שני המייצבים החדשים RS 4 ו-RS 4 PRO, השיקה DJI את Focus PRO – מערכת שליטה על העדשה והמצלמה הכוללת חיישן LiDAR, מנועים משודרגים ועוד.

חיישני LiDAR, המייצגים "זיהוי אור וטווח", בעצם משתמשים בלייזר כדי לקבוע את המרחק בין החיישן לאובייקט ובהתאם קובעים את המיקוד. השימוש הנפוץ ביותר בחיישן LiDAR הוא כנראה החיישן שנמצא בחלק האחורי של מכשירי האייפון העדכניים ביותר, המשמש עבור מצבי דיוקן וקולנוע כדי ליצור עומק שדה מלאכותי. מד הטווח LiDAR הראשון של החברה הושק עבור המייצב RS 3 PRO, כאשר היחידה חוברה למצלמה.

המערכת החדשה מורכבת מארבעה מרכיבים עיקריים: מנוע, יחידת LiDAR, ידית ובקר.

המנוע עם מהירות מוגברת של 30% מתחבר למייצב באמצעות מוט 15 מ"מ ודורש מתח חיצוני דרך ממשק USBc. כפתור בצד המנוע מאפשר לך כעת להקצות כל מנוע כמנוע מיקוד, תריס או זום.

יחידת LiDAR החדש הוא הליבה של מערכת החדשה היחידה מתחברת לחלק העליון של המצלמה באמצעות תושבת cold shoe או בורג 1/4 אינץ'-20. למרות שהוא עשוי להיראות דומה לקודמו, ליחידה החדשה יש כעת 76.800 נקודות טווח, כמעט פי שניים מהדגם הקודם, שמשמעותה דיוק רב יותר.
כמו כן, הטווח המרבי הוגדל ל-20 מטר (במקום 14) שדה הראייה עדיין 70°, ולמצלמה המובנית יש עדשה שווה ערך של 30 מ"מ.
לטענת החברה, היחידה החדשה יכולה לזהות בני אדם וכלי רכב ולהינעל עליהם, כמו גם לבצע מעברי מיקוד מרובי נושאים ולהגמיש מצב נקודתי, לאפשר לצלם להתמקד לפי הדרישה. בצד ימין של היחידה ישנן שתי יציאות USBc, כולל אחת למתח ואחת לשליטה במצלמה. כמו כן, קיימת אפשרות להפעיל את היחידה באופן חיצוני במצב שמשתמשים בידית. ניתן להשתמש ביחידה כולל מנוע ל2.5 שעות עבודה.

הידית מתחברת לצד השמאלי של המצלמה באמצעות מסילת NATO. ניתן לכוונן את ידית האחיזה באמצעות רוזטה. כמו כן, היא מגיעה עם מסילה של NATO המאפשרת חיבור לכלובים שונים באמצעות שני ברגים בגודל 1/4 אינץ'-20 וכוללת גם תושבת מסילה 15 מ"מ למנוע.
הידית דומה למייצבי החברה, כולל מסך מגע OLED בגודל 1.8 אינץ' (מאפשרת שליטה ב-Focus Pro Grip, לראות את התמונה מהמצלמה של מודול LiDAR, לאחסן עד 15 פרופילי נתוני עדשה ולעבור בין אוטומטי/ידני ל-AMF/מיקוד ידני תוך שניות במקרה של הפרעה או כשהפוקוס אבד), גלגל מיקוד, סוללה נשלפת, כפתור תפריט וכפתור הפעלה/עצירה של Rec. הידית כוללת סוללה נשלפת המספקת מתח למנוע ויחידת LiDAR.

יחידה נוספת היא הבקר למיקוד/צמצם/זום. לדברי החברה היא כוללת "שיכוך מגנטי" עם "התאמות של מקדם תנועה בזמן אמת ללא שלבים ואפשרות לסימון נקודות A-B אלקטרוני".
בבקר קיים גלגל שליטה עם חביון של 10מילי שנייה ואפשרות שליטה עד למרחק של 160 מטר. כמו כן, ישנו מחוון לכוונון הצמצם וכפתור בסגנון נדנדה לשינוי אורך המוקד. יתר על כן, יש כפתור התחל/הפסק הקלטה שמתקשר באמצעות Bluetooth למצלמה. יחידת היד תואמת גם ל-DJI Ronin 4D ול-High-Bright Remote Monitor, כך שהיא משתלבת בצורה מושלמת עם RS 4 PRO.

חשוב לציין כי למרות שהמערכת מותאמת לציוד של DJI ניתן להשתמש בה גם לצד מערכות של חברות אחרות.

מחירים:

  • ערכה: 999 דולר (ערכה מלאה כוללת יחידת LiDAR, מנוע נרתיק נשיאה וכבלים שונים)
  • ערכה עם בקר: 1,849 דולר
  • יחידת LiDAR במחיר של 699 דולר
  • ידית: 329 דולר
  • מנוע: 149 דולר
  • בקר: 929 דולר

המערכת תוצג לראשונה בתערוכת NAB2024 ביחד עם המייצבים החדשים

הודעה לעיתונות באנגלית