ערן שטרן, מעצב ויוצר תוכן במושן גרפיקס, עריכת ווידיאו ואפקטים ויזואלים, מומחה רשמי ומדריך מוסמך של חברת אדובי ומי שכתב את מבחן ההסמכה לתוכנת אפטר אפקטס – השיק שני כותרי הדרכה חדשים לאפטר אפקטס גרסה CS6.


 


קורס מקיף לתוכנת אפטר אפקטס כולל 40 שעות הדרכה, במארז של שלושה דיסקים DVD:



  • הכרות עם אפטר אפקטס – תהליך עבודה עם התוכנה, יבוא חומרים מסוגים שונים וארגונם. מיקום בחלל ובזמן. יצירת אנימציה בעזרת קי-פרמיים, הוספת אודיו וסאונד אפקט וחישוב לקובץ.
  • אנימציה מתקדמת – ייבוא קובץ פוטשופ, אנימציה בעזרת העורך גרפי. הקניית אנימציה למספר שכבות בבת אחת. סקירת מצבי שילוב ושקיפות. הסבר על סוגי קיפריימים שונים.
  • מסכות, וקטורים וצורות – עבודה עם אילוסטרייטור, הכרות עם שכבות צורה. הפיכת טקסט לשכבת צורה והוספת פעולות נתיב. הפיכת טקסט למסכות ליצירת אנימציה מקושקשת.
  • טקסט – כתיבת טקסט בעברית. הבדלים ביו טקסט נקודתי וטקסט פסקה. עיצוב ופורמט טקסט. אנימצית אותיות/מילים/שורות בעזרת Range Selector, בחינת תבניות אנימציה הכלולות בתוכנה.
  • משחקי זמן – יצירת הילוך איטי ומהיר ליניארי. עיוות זמן לא לינארי. אפקטים בקטגורית הזמן. שינוי מהירות על ידי קי-פריימים. הבדלים בין ערבוב תמונות ותיקון אופטי.
  • אפקטים – סקירת קטגוריות האפקטים. סדר פעולה ומחוונים משותפים. שמירת תבניות אנימציה. עבודה עם שכבת כוונון. יצירת רקעים. אפקטים פופולאריים של מיקום מחדש, תאורה, בוהק.
  • הורות ואיחוד שכבות – איחוד שכבות וכיווץ תמורות. יצירת תנועה מתמונות סטילס. אנימציות סצנות מורכבות בעזרת אובייקט אפסי. יצירת עשן ולהקת ציפורים. הוספת עומק שדה מלאכותי.
  • תלת מימד – משמעות תלת ממד בתוכנה. מיקום אלמנטים במרחב. מאפייני שכבות וחומרים, הוספת פנסים וסוגי תאורה שונים. אנימצית מצלמה. מיקוד ועומק שדה.
  • מפתוח צבעים, קומפוזיציה ומברשת רוטו – עבודה עם מסך ירוק/כחול. ניהול צבעים, הגדרת סביבת עבודה. צריבת וידאו מרקע רגיל. הכרות מעמיקה עם אפקט Keylight.
  • תיקוני צבע – מבוא לניהול צבע במחשב. איפוס צבעים. שיטות לתיקוני צבעים אוטומטים. החלפת צבעים סלקטיבית והתאמה בין קליפים שונים. תיקון צבע מתקדם בעזרת Color Finnese.
  • עקיבה, ייצוב ופתרון מצלמה – עקיבה בסיסית בנקודה אחת ושתי נקודות. ייצוב וידאו אופטי. עקיבה בארבע נקודות. החלפת מסך, ועקיבת משטחים בעזרת תוכנת מוקה. פתרון מצלמה – עקיבה תלת ממדית.
  • כלי הבובה – אנימציה ועיוות בעזרת כלי הבובה. אפקטים נוספים לעיוות וידאו.
  • ציור – עקרונות ציור על גבי וידאו. שימוש במברשת הציור הוקטורי. כלי החותמת. יצירת איור אוטומטי והטבעתו על חומרים.
  • ביטויים – מבוא לביטויים וכתיבתם ללא שימוש בקוד. פענוח של ביטויים מורכבים. אנימציה מחזורית ומקרית. יצירת מנשק אישי וחיבור סאונד לשליטה על אנימציה. שימוש במדפיס האוטומטי.
  • שילוב עם תוכנות אחרות – שילוב עם תוכנות פרמייר פרו ואודישן. בניית סצינה תלת ממדית בעזרת נקודת מגוז בפוטשופ. יצירת אלמנטים תלת ממדים בפוטושופ. העברה של פרויקט מתוכנת תלת ממד וקומפוזיציה באפטר אפקטס.
  • שיעורי בונוס – מדריכים המכסים אופציות ונושאים שלא נדונו במהלך הקורס כגון: מצבי שקיפות, ריג להפקה סטראוסקופית, פורמטים, מקודדים וייצוא, אפקט FreeForm ועוד.

מחיר: 800 שקל



 


 


חידושי אפטר אפקטסבגרסת  CS6


 


 


קורס הסוקר את כל השינויים והתוספות בגרסת CS6. ארבע וחצי שעות של לימוד אישי. החומרים כוללים קובצי תרגול, להורדה בלבד. הכותר כולל:


שיפורי חישוב וזיכרון מטמון – פריימים שחושבו ונשמרו על הדיסק לא ימחקו גם כשיוצאים מהתוכנה. פרוייקטים אחרים של אפטר אפקטס שעושים שימוש באותם פריימים לא יצטרכו כעת לחשב אותם מחדש אלא רק לשאוב את המידע מהדיסק.


תלת ממד – יכולות תלת ממד משופרות מבוססות על מנוע חישוב חדש בשם Ray-traced 3D המאפשר ליצור צורות מורחבות ומשופעות וגם כיפוף של שכבות או קומפזיציות. תמיכה במפת סביבה ואפשרויות חומרים נוספות.


כלי הנוצה – מאפשר להוסיף ריכוך קצוות על מסכה סגורה. כעת ניתן להגדיר נקודות חדשות על מסכה קיימת ולשלוט במאפיינים של כל אחת מהנקודות כדי להגדיר ריכוך בעל ערך שונה.


הפיכת מסמכים וקטורים לשכבות צורה – ניתן לשנות חלקים מסויימים במבנה הפנימי של הקובץ ולייצר אנימציות מעניינות ומרהיבות במהירות. בזכות מנוע 3D החדש אפשר להרחיב לוגואים וקטורים לאובייקטים תלת ממדים באופן קל ומרשים.


פתרון מצלמה – עקיבה תלת ממדית מאפשרת לנתח הוידאו ולהוציא מידע תלת ממדי על מיקום המצלמה והתזוזה שלה, המידע מתורגם למצלמה וירטואלית בקומפוזיציה. ניתן לייצר טקסטים ושכבות תלת ממד מתוך האפקט וגם שכבות שקופות להקרנת צל.


אפקטים חדשים – תריסר אפקטים חדשים שהינם חלק מחבילת Cycore שעודכנה לגרסה המלאה. גרסה זו כוללת תמיכה בעומק צבע של 16 ו-32 ביט.


שינויים נוספים – אופציות שבוטלו כגון התמיכה בקבצי תלת ממד שנוצרו בפוטושופ, ייבוא מתוכנות עריכה שונות, שיפורים בעבודה עם תוכנת מוקה ועוד שינויים שחלו בגרסה זו.


מחיר: 100 שקל