במסגרת פסטיבל SXSW שנערך באוסטין, טקסס, הבמאי והתסריטאי אלכס גרלנד (Alex Garland) הציג את הסרט העלילתי שייצא בקרוב "מלחמת האזרחים" וחשף שהוא צולם עם המצלמה המיוצבת של DJI מדגם Ronin 4d.

המצלמה Ronin 4d השוקה באוקטובר 21, בעלת יכולות הקלטה עד לאיכות 6k, והבטחה שהם יתמכו ב8k בעתיד הקרוב. לחברה לקחו שנתיים עד להשקת Ronin 4D-8K עם מצלמת  Zenmuse X9-8K.

מדובר במצלמה ייחודית המפיקה תוצאות מרשימות הודות לייצוב בעל ארבעה צירים, אבל האולפנים והוליווד מעולם לא השתמשו בה עד היום, היא התאימה לסרטים קצרים, פרסומות, קליפים וסרטי דוקו.

הסיפור מאחורי "מלחמת האזרחים": הסרט עוקב אחר צוות עיתונאים הנוסע ברחבי ארצות הברית במהלך מלחמת האזרחים האמריקאית השנייה שהולכת ומחריפה במהירות.

בראיון לאתר Empire הבמאי אלכס גרלנד: "זה עושה משהו שימושי להפליא. זה מתייצב מעצמו, לרמה שבה אתה שולט – מחלק כמשי ועד מצלמה רועדת. בעיני, זה מהפכני באותו אופן שבו Steadicam הייתה פעם מהפכנית. זה כלי יפהפה"

"דענו שאנחנו צריכים לצלם במהירות, ולהזיז את המצלמה במהירות, ורצינו משהו אמיתי בהתנהגות המצלמה, שלא יגרום לתמונה להיות עם סגנון יתר, כשהמסקנה המיידית היא צילום ללא חצובה (handheld) אבל לא רצינו גם שיבחינו בכך יתר על המידה כי הסרט היה זקוק לפעמים לאיכות חלומית או לירית, שדוחפת אותך לעבר מסילות ומנופים. מכיוון שהגודל הקטן והייצוב העצמי פירושם שהמצלמה מתנהגת כמו הראש האנושי המצלמה רואה ממש כמו בני אדם."

מנהל הצילומים רוב הדרי (Rob Hardy) מספר על היכולת של המצלמה ללכוד אקשן, לחימה ודרמה. נקודות החוזק העיקריות של המצלמה עבור אלכס היו הגמישות והייצוב המובנה של ארבעת הצירים. ואכן, זמן הוא כסף על הסט, כך שהזמן החסכון המצטבר בהתקנת דולי לאורך מספר שבועות יכול להיות עצום. זה גם אומר שהצוות היה מהיר יותר בהקמה ומעקב אחר הפעולה, מה שיכול להועיל למשחק.

לראיון באתר Empire