ביה"ס לעורכים ואנימטורים ג'אמפ קאט משיקים סדרת סדנאות חדשה לעורכי פרמייר שרוצים להפוך לתותחים על התוכנה. מדובר בסדנאות בנות 9 שעות לימוד, בשלושה נושאים שונים: עריכה, אפקטים ותיקוני צבעים/גימור.  הסדנאות יועברו על ידי המרצה הותיק הקטור ברבי בקצב לימוד גבוה, ויתמקדו בעבודה ופרקטיקה נכונה, כלים מתקדמים, טכניקות ועוד. ג'אמפ קאט והקטור מבטיחים: "דברים שלא לומדים מטוטוריאלים"

 על מה עוד אין טוטוריאלים ב2016?

על המון דברים. תתפלא אבל טוטוריאלים נוטים להתרכז בשכבה הראשונה של הדברים, טכניקות ושימושים בסיסיים, מה הכפתור הזה או הזה עושים ואיך לעשות פעולה או אפקט מסויימים. נדיר שטוטוריאל, ובעיקר החינמים בינהם, יחדור לעובי הקורה ויסביר שימושים מתקדמים יותר, שילובי כלים מורכבים, או ילמד טכניקות עבודה נכונות. בנוסף, בכל עדכון התוכנה מקבלת המון כפתורים, פונקציות וכלים חדשים. הרבה מהם מפורסמים על ידי אדובי ולאחר מכן על ידי סרטוני יוטיוב למיניהם, אבל יש לא מעט שנשארים מחוץ לאור הזרקורים: כפתורים, כלים חדשים וקיצורי דרך מ4 השנים האחרונות שרוב העורכים אפילו לא יודעים על קיומם. דווקא אלה מוציאים הכי הרבה קריאות שמחהופליאה בסדנאות כאלה.

הקטור ברבי

הקטור ברבי

למי מיועדת הסדנה?

לעורכי פרמייר עובדים, על כל סוגי ההפקות והסרטים, שמשתמשים בתוכנה באופן קבוע, ורוצים לשדרג את היכולות שלהם. פרמייר היא תוכנה מדהימה, ואדובי השקיעו המון בשנים האחרונות לשפר ולהפוך אותה לכלי מקצועי ראוי בזירות הכי גבוהות. לא כולם מכירים את כל מה שיש לתוכנה להתציע.

שמנו לב כבר תקופה ארוכה שיש דור שלם של עורכים, על פרמייר בעיקר, שלא למדו את התוכנה בצורה מסודרת. הם למדו אותה לבד, מטוטוריאלים ברשת ועצות של חברים והגיעו לרמת תפעול בסיסית שמספיקה להם כדי להתחרות על עבודות. בנוסף יש הרבה עורכי פרמייר שלמדו אותה בקורס בלימודים שלהם, וקיבלו אולי בסיס טוב יותר, אבל מרגישים שיש עוד המון לתוכנה להציע שהם לא מכירים. זה לא רק כלים חדשים וטריקים, אלא ממש גישה ודרכי עבודה חדשות, שיהפכו אותם למדוייקים יותר, מהירים יותר, ועם הרבה פחות תקלות לאורך הדרך.

וכל זה ב9 שעות לימוד?פרמייר פרו

זה לא באמת רק 9, אם תחבר את שלושת הסדנאות זה כבר 27 שעות מה שמקביל לקורס בן 9 מפגשים של 3 שעות מבחינת המשך. לאנשים קשה להתחייב לקורסים ארוכים יותר, וגם מהצד שלנו קורס ארוך יותר הוא גם יקר יותר. סדנאות מרוכזות הן פשרה טובה באמצע, ומקובלות בכל העולם.

צריך לזכור שבכיתות ישבו רק עורכי פרמייר מנוסים שמכירים את התוכנה כך שהקצב הוא גבוה יותר ואין התעקבות על מונחים בסיסיים. העובדה שכל המשתתפים מנוסים גם יוצרת דינמיקה יחודית בכיתה, אנשים לומדים לא רק ממני, אלא גם מהמשתתפים האחרים בקורס, והנסיון האישי של כל אחד מהם. השאלות חדות יותר, והפתרונות שנלמדים מתקבלים בהבנה עמוקה יותר מאחר והם מתייחסים לעבודה היומיומית של המשתתפים.

מה תלמד בסדנאות, אפשר הצצה לתכנים?

עבדתי הרבה על הסדנאות האלה. הן בנויות גם מהידע המצטבר שלי כמרצה לעריכה ופוסט ב11 השנים האחרונות ומהנסיון המקצועי שלי בתחום, אבל גם מהנטייה האישית שלי להעמיק מאד בתוכנות בהן אני משתמש ומהאהבה הגדולה שיש לי לפוסט פרודקשין. בסדנת העריכה (האהובה עלי אגב) יש פרק מאד גדול על מערך כלי הטרים שאדובי שכללו בפרמייר בשנים האחרונות, ואיך רותמים אותו והופכים מעורך טוב לעורך מעולה, זו הרצאה מאירת עיניים לכל עורך פרמייר לדעתי. בסדנת תיקוני הצבעים יש שיעור ארוך ומפורט על סט הכלים החדש לגמרי של פרמייר לעבודת צבע (מהעדכונים האחרונים) שמסביר לא רק מה הכלים עושים אלא ממש נכנס לסיבות, ולשיטות העבודה הנכונות עם וידאו וצבעים. סדנת האפקטים עמוסה בכלים ודוגמאות עולם-אמיתי לאפקטים בפרמייר ואפילו מבוא קצר לאפטר-אפקטס לעורכים.

אני יכול לספר גם, שבהכנת הסדנאות פניתי למכרים וקולגות בארץ ובחו״ל (מעולם הפרמייר) שיתרמו לי קצת מהידע שלהם, חלקם מוכרים מאד בתחום, כתבו ספרים על פרמייר ומרצים בעולם כולו בעבור אדובי, בינהם שמות שכל עורך פרמייר שרואה וקורא טוטוריאלים אמור להכיר. השקעתי הרבה מאמץ שכל מי שישתתף בסדנה באמת ירגיש שקיבל תמורה מלאה ושידרג את יכולותיו.

לפרטים נוספים

פרמייר פרו