"עוד לא הספקנו להתענג על HD והשוק כבר מדברים על 4K  ועל 8k . מכל מקום – פנסוניק מחוייבת לפורמט 4k, עם מוצרים כמו מוצרים ממצלמה DSLR ועד מצלמות מסדרת Varicam, כולל מקליטים בשיתוף עם CODEX", כך אמר טקאהיקו מאסו, מהנדס בכיר בקבוצת הפתרונות מהמקצועיים של פנסוניק, בכנס השקת 4k בישראל, שהופק על ידי ד.מ. הנדסה מקבוצת יורוקום – המפיצה של מצלמות ומקרני פנסוניק בישראל, שהתקיים באולמי איסט בתל אביב.


 


ניאו נונומורה, מנהל בכיר בפנסוניק שהגיע במיוחד מחו"ל לכנס, הזכיר שהשקת מערבל התמונה AV-HS6000 בתערוכת NAB, שתומך באיכות 4k מדגם, נעשתה במסגרת המדיניות של פנסוניק לאפשר לחברות אחרות להשתמש במקודדים מתוצרתה, ובכך לספק ללקוחות פנסוניק פתרונות מקצה לקצה. "אנו גם מציעים ללקוחות שלנו להשתמש במערכות בלקמגייק לתיקון צבע ואפילו לעריכה…".


 


האם פנסוניק מתכוונת להגיע עם הצעות משלה לקו התאריך שנת 2020, שנקבע כמועד התחלת שידורי k8? "עוד לא החלטנו", אומר שיניצ'י נאקאי, מנהל מכירות אסיה בפנסוניק. "צריך לזכור שלא מדובר ביצור פריט כזה או אחר, אלא בהתארגנות לייצור מערכת מלאה שכוללת מערכי אחסון, שידור, רוחב פס. אין לנו ספק שפורמט 4k ישאר בשטח עוד הרבה זמן והוא יחייב רכישת מסכי טלוויזיה באיכות המתאימה. לכן האימוץ של 8k לא יהיה כל כך מהיר…"


 


פנסוניק השיקה ב-NAB את GH4 – מצלמת DSLR עם יכולות צילום ווידיאו. "כדי להתאים את המצלמה לתחום המקצועי, יצרנו ממשקים שונים כגון, למשל, כניסות XLR לסאונד", מסביר נאקאי. בתחום הווידיאו קיימות מצלמות 4k ברמות שונות ואנו מפתחים היום מצלמת 4k לרמת הביניים. חשוב לזכור שיש הבדל בין המצלמות בעיבוד אות הווידיאו שיוצא מהשבב ועובר עיבוד ראשוני רמת העיבוד, בנוסף קיימות במצלמות וידאו יכולות שלא קיימות במצלמות DSLR כגון אפשריות שליטה רחבות יותר על הסאונד"


 


נאקאי סבור שבחירה בין מצלמות DSLR למצלמות וידאו – תלויה בצלם עצמו. ישנם צלמים שהתרגלו לעבוד עם מצלמות במבנה DSLR ואחרים משתמשים במצלמות קטנות לצילום זוויות נוספות. " הניסיון שלנו מראה שצלמי ווידיאו לא מתלהבים להשתמש במצלמות DSLR, כי אלה מגבילות אותם מבחינת ממשקים, שיטת העבודה ועוד", הוא מסכם.