אורן בצלאלי, מנכ״ל Harman ישראל, אמר במפגש הטכנולוגי השנתי של החברה בישראל: ״אנו מסייעים להפוך את המכונית והשהייה בה לשלוחה של אורח החיים הדיגיטלי. הפתרונות החדשניים שפיתחנו, בין השאר גם בישראל – ואף נמשיך לפתח, הופכים את הנוכחות במכונית לפרודוקטיבית יותר, אישית יותר ובטוחה יותר״.

Harman הכריזה לא מכבר על סט חדש של טכנולוגיות חישה שיסייעו ליצרני המכוניות לצייד אותן במערכות מתקדמות לסיוע לנהג – advanced driver assistance systems (ADAS) – מערכות אלו יאפשרו לנהגים לראות את התמונה הגדולה בכל זמן נתון. החברה אף מניחה כבר כיום את היתדות לרכבים האוטונומיים של המחר. כבסיס לכך, פיתחה החברה טכנולוגיות חיישנים המבוססים על שבע מצלמות שנותנות לרכב ׳תצפית׳ של 360 מעלות על הסובב אותו. החיישנים מנטרים, מקליטים ומעריכים את סביבת הרכב וממזגים מידע מהענן כדי ליצור חוויית נהיגה בטוחה יותר. פלטפורמת המציאות הרבודה של Harman (שפותחה בישראל) משמשת לוויזואליזציה של מידע בדרך חדשה. כך, ניתן לקבל מידע על אזורים ׳מתים׳, שינויי מסלול, התרעות על התנגשות מאחור ושמירת מרחק בטוח מכלי רכב מקדימה. חידוש נוסף מתייחס לרכבים האוטונומיים. זהו שלב שלישי שיכול לנהל את מרבית הנסיעה בגפו, אך רק בתנאים מסוימים, ואם אלו אינם קיימים יש להעביר את ההגה לנהג האנושי. כדי להבטיח מעבר חלק, Harman פיתחה מערכת ניטור חכמה לתא הנהג שהחיישנים שלה בוחנים את הנתונים הביומטריים של הנהג (כולל מצב הראש, התרחבות אישונים ואפילו קצב נשימה).

נקודה שבולטת מיידית לעין: המראות הוחלפו ב-eMirror – שעושה שימוש במצלמות של סמסונג והמראה האחורית הוחלפה במסך LCD. שילוב אלגוריתמים חכמים של Harman לעיבוד תמונה נותן, לדוגמה, יכולת לראייה פנורמית ולצפייה בדרך משלושה כיוונים שונים.

בנוסף, הותקנו מצלמות בתוך הרכב המאפשרות זיהוי של הנהג (אפשר לעשות ביטוח לפי הנהג הנוסע) וכן מצלמות הבוחנות את כמות האנשים ברכב. המצלמות באיכות שונה לפי סוג הדרישה ממצלמות המצלמות בתלת מימד כדי לנתח עומק בצורה מדויקת יותר. המצלמות באיכות 1.6-7.4 מיליון פיקסלים והמידע מקודד בהתאם לרמת העיבוד שיש לבצע על התמונה המסוימת מקידוד h.264 דרך h.265 ועד RAW.

https://youtu.be/JxgeHfoBmRY