הצוות של אתר No Film School, נסע לברבנק, קליפורניה לפגוש את ג'רד אייבי (Jared Ivy), מנהל טכני בכיר בסיגמא אמריקה, לשיחה והתרשות מהמצלמה Sigma fp שהושקה לאחרונה. הם כותבים:

מצלמת Sigma fp היא מצלמה דיגיטלית. צוות השיווק של החברה מכנה אותה "מצלמה לכל אחד" כיוון שהיא מסוגלת לצלם סטילס ווידאו לחובבים ומקצוענים. זוהי מערכת פתוחה היות שהמצלמה מודולרית.

גודל המצלמה קטן יותר ממצלמת הפוקט של BlackMagic שהושקה ב-2013. המצלמה מלבנית עם כפתורים שניתן לזהות במישוש, מסך מגע LCD וממשק לעדשה מסוג L, פרי שיתוף הפעולה בין חברות Leica, פנסוניק וסיגמא ליצירת סטנדרט בממשקים לעדשות. קיים מתג המעביר את הצילום מסטילס לווידאו ושני כפתורים שהמשתמש יכול להגדיר אותם בכל מצב.

בראיון הם מתייחסים למפרט המצלמה, למערכת המיקוד, מערכת הייצוב ועוד

דברים שיש לציין:

  • ניתן לצלם סטילס במצב cinema
  • ניתן לחבר את המצלמה למחשב כמצלמת רשת
  • ניתן ליצור cinemagraphs במצלמה
  • קיימת פונקציית "מילוי אור" לכיול הבהיקות מבלי להשתמש בחשיפה או חשיפת יתר
  • יחס צילום חדש 2:1

מחשבות אחרונות:
"אנחנו לא יכולים לספר כמה טובה או רעה תופעת rolling shutter, האם התחום הדינמי (12.5stops) מדויק או מה התחום הדינמי כאשר רושמים את המידע בקובצי MOV, וגם איננו יכולים לומר כמה טובים חיי הסוללה, אולם כאשר השתמשנו במצלמה זה לא הרגיש שהסוללה נגמרת מהר.

בגלל הגודל, אין ספק שמצלמה זו מותאמת לרחפן או לעבודה עם מייצב, כמו כן מתקון בחלקיקים קטנים או בתוך רכב. אבל זה יותר מכך, למצלמה יש יותר במעטפת הקטנה שלה. סקירה מקיפה יותר עם יתרונות וחסרונות תגיע בעתיד. בינתיים, ניתן לצפות בחומרי הגלם של צלמים שונים.

Mikio Hasui

Timur Civan

Ani Watanabe

למקור המאמר

קישור לסקירה מקיפה של צלם הדוקו ג'וני בהירי מאתר Cinema5d