פסטיבל הסרטים סאנדנס הוא פסטיבל הסרטים העצמאיים הגדול ביותר בארצות הברית. אתר Indiewire פרסם רשימה של הציוד המשמש את יוצרי הסרטים הדוקומנטריים שסרטיהם מוצגים בבכורה בסאנדנס 2023 והם שונים לחלוטין מרשימה של הציוד שמשתמשים בו לאוסקר (ראה ידיעה באתר AV).

הכי הרבה אזכורים: סדרת מצלמות קנון עם 8 אזכורים ברשימת 22 הכותרים:

סדרת EOS-C300, EOS-C300 Mark II ו-EOS-C300 Mark III  היא עדיין הפופולרית ביותר (בשנת 2019, כל הסרטים התיעודיים שהיו מועמדים לאוסקר צולמו בעיקר במצלמות קנון). יוצרי סרטים ומנהלי הצילומים מדגישים את איכות התמונה של החיישן כמו גם את גודל הגוף שהוא קטן מספיק לשימוש בכף יד לפרקי זמן ארוכים יותר. גם מצלמת EOS-C500 פופולרית

במקום השני: ARRI וסוני

גם מצלמות ALEXA למיניהן של ARRI ומצלמות Amiras משמשות לעתים קרובות.

מנהל הצילומים של הסרט התיעודי "Smoke Sauna Sisterhood", שצולם עם מצלמת AMIRA של ARRI בחום העז של סאונה אמיתית, העיד כי המצלמה החזיקה מעמד מצוין בסביבה הזו, למרות שהטמפרטורה הייתה כל כך גבוהה עד ששרפה את העור של הצוות.
חוץ מזה, מצלמת PXW-FX9 של סוני מאד פופולרית.

עדשות: מהירות חיונית
בכל הנוגע לעדשות שהיו בשימוש, רבים מיוצרי הסרטים מסכימים שלצד המראה שניתן להשיג (לעיתים קרובות הם משתמשים בזכוכית וינטג'), המהירות היא הדבר השני בחשיבותו ברשימה. לעתים קרובות לצוותים דוקומנטריים אין זמן או אפילו אפשרות להגדיר תאורה "נכונה", ולכן חיוני שהעדשות יהיו מהירות כך שניתן יהיה לצלם תמונות טובות גם במצבי תאורה חלשה.

מקור הכתבה: CineD
לרשימה המלאה