ג'ימי אוונס מפרסם באתר Mastering Filmמאמר שמתאר את הכללים הבסיסיים של עריכה, כולל כיצד לחתוך בין קליפים בגודל צילום שונה, לבחור מיקום ועוד.
בין השאר הוא כותב: "עריכה היא מלאכת אמנות שלא תמיד נראית לצופה, אבל הוא מושפע מהאפקט שלה. ישנם מספר פרמטרים בסיסים שיוצרים את החוויה…".
הכתבה סוקרת את הכללים היותר פופולאריים"
- המנעות מחיתוך בין צילומים בגדלים שונים (צילום תקריב וצילום long shot) זה מפריע לצופה.
- המנעות מחיתוך בין צילומים דומים (צילום של מרואיין אחד מלפנים לצילום של המרואיין השני), כי הדבר יכוטל להתפרש בעיני הצופה כאילו מדובר באותו אדם, משני צדדיו.
- אין לחתוך בין צילומי תקריב של אותו נושא.
- כששני נושאי צילום נעים, יש להקפיד בעריכה על אותו המשכיות של אותו כיוון
- יש להמנע ממעבר מתמונת סטילס לתמונה נעה (צידוד, זום וכדומה), למעט בנסיבות מיוחדות
- כשרוצים לחתוך רצף פעולה, יש להשתמש בצילום "זנב" (cutaway ) תוך שמירה על הזנב בהתייחס לנושא הראשי.
- יש להמנע מחיתוך תמונות שיגרמו לנושא הצילום לקפוץ מצד אחד של המסך לצידו האחר.
כאשר חותכים בין תמונות של אנשים יש להימנע מ:
- זוויות לא מתאימות של המצלמה
- שינוי מרווח הגובה
- שינוי גודל ומיקום האיש המצולם
הכנה לצילום
לא משנה מה תהיה איכות הווידיאו עצמו. אם לא הקפדתם מראש על כללי העריכה שבסוף – יכול להיות שלא תוכלו להשתמש בגלם. להלן רשימה המלצות על מה צריך לחשוב עוד לפני שמתחילים לצלם.
- צילום של אירוע ב-long shots כללי – כדי להראות במה מדובר
- יש להתחיל ולסיים את הצילום כמה שניות לפני ואחרי שהוא מתקיים. עם חומר גלם בתחילה ובסוף – יותר נוח לעבוד.
- יש לתכנן מראש קטעי צילום שיהיו גלם לזנבות. זה יכול להיות צילום של קהל, אנשים הולכים, צילום longs shots ועוד
- יש להמנע משימוש בזווית הפוכה, למעט אם זה באמת דרוש, כמו במקרים של אדם שעובר מצד אחד של הכביש לצדו השני. יש לשלב תמונה ראש בקטע מעבר.
- יש לזכור שמעברים, הילוך איטי ואפקטים – מציינים שינוי של מקום וזמן
- כדי לתכנן ולצפות את הרצף. למשל, במקרה של צילומי יום וצילומי לילה – יתכן שאי אפשר יהיה לערוך אותם ברצף אחד
- כאשר מתוכנן רצף ווידיאו (לצורכי voiceover או כל סיבה אחרת) יש לצלם קטעים ארוכים יותר ומספר טייקים
- יש לתכנן צילומי long shots וצילומי תקריב כך שיהיה יותר חומר לעריכה
- סאונד סביבתי לא מתוכנן, יכול לפעמים לפסול את כל החומר.
- לפעמים כדאי להוסיף צילומים מאפיינים, שיאפשר לצופה להתחבר לתוכן האירוע. למשל: שם רחוב, סביבה מוכרת וכדומה.
- חייבים תמיד לבדוק מה קורה מאחורי נושא הצילום: אנשים מנופפים בידיים, פחי זבל, שלטי רחוב ודברים דומים שמסיטים את תשומת לב הצופה.
- חשוב: כל פעולת עריכה צריכה שתהיה סיבה מאחוריה.