עיבוד צבע הופך למרכיב יותר ויותר חשוב ומצלמות בעלות תחום דינמי גדול נדרשות יותר מאי פעם. אם בעבר מספר הפיקסלים היה החשוב ביותר כיום מחפשים הצלמים יותר את  המראה המקצועי יותר. זאת אחת הסיבות לכך שמצלמת סוני A7s   עם 12.2 מיליון פיקסלים היא  אחת הנחשקות כיום בשוק.  


הפיתוחים של Blackmagic Design ושל Magic Lantern (להקלטת RAW בחלק ממצלמות DSLR) מאפשרים עיבוד צבע בשלב מאוחר יותר.


הצלם דיוויד סמואל מקהילת DVX User – ערך השוואה בין מצלמות GH4 ו-A7s לבין למצלמות  Cinema, פוקט של Blackmagic ומצלמת 5D3 עם גרסת השינוי של  Magic Lantern והמצלמה הקטנה NEX-5N של סוני.


העדשות:


·         A7sLeitz Elmarit-R 90mm f/2.8


·         5D3 ו-5N מתאם speed booster ועדשת Leitz Elmarit-R 90mm f/2.8


·         מצלמת פוקט – Leitz Summilux-R 50mm f/1.4 עם 0.58x speed booster


·         מצלמת BMCLeitz Elmarit-R 35mm f/2.8


·         GH4Panasonic 12-35mm f/2.8


ההגדרות כל המצלמות נקבעו על רגישות אופטימאלית עם תיקון חשיפה על מנת ליצור דמיון קרוב ביותר. חומר הגלם הוזן לאפטר עם תיקוני גמה ורוויה קטנים. מבחינת חדות –  התברר שהמובילה היא המצלמה של פנסוניק. בתחום הדינמי המנצחת היא הפוקט.


 


"כאשר השתמשנו במיפתח הגבוה של התחום הדינמי ב-5D3 התוצאה נראתה חסרת צבע. מאחר שעיבוד התמונה נעשה  באפטר ולא בתוכנת עיבוד צבע כמו Resolve  – ייתכן ששימוש ב- Resolveהיה מחזיר את הצבע ללחיה של התמונה.


ל-GH4 יש הגבלות מעצם היצור. למשל – העובדה שהיא 8 ביט. אפילו לאחר שינויי הגדרה  לא הצליחה המצלמה להפיק חומרי גלם לצורכי עיבוד הצבע. כאשר מצלמים –A7s בצמצם –1/3stop נמוך מנקודת  highlight clipping,  התמונה תתקבל טובה ביותר. אבל כמובן זה ישאיר הרבה עבודה לאמן הצבע.


בעוד שמצלמת סוני A7s תוכננה לתת מענה גם לעיבוד צבע, לא כך הדבר אצל מצלמת פנסוניק GH4. לפנסוניק יש היסטוריה ארוכה של יצור מצלמות מקצועיות איכותיות מכל הרמות. החל מצילום אירועים ועד דוקומנטרי (בכל הפורמטים וללא צורך בעיבוד צבע משמעותי). סוני לעומת זאת השקיעה הרבה יותר בפיתוח מצלמות קולנוע וסדרתCineAlta  היא התוצאה. פנסוניק מודעת לשוק הגדל שלה בקרב צלמים עצמאים ומצלמת 4GH היא הוכחה לכך. הדור הבא של מצלמות פנסוניק יהיה יותר מותאם להליך שכולל  עיבוד צבע.


למאמר המלא