אתר cinema5d מציג  בחינה לרגישות המצלמה החדשה של סוני A7r II (ראה בדיקה בשטח באתר AV):


"כמצלמה קטנה עם שבב גדול שמאפשרת הקלטה פנימית באיכות 4k – מצלמת A7r II מדהימה. כאשר העלנו את הרגישות בשטח – מצאנו שהיא יכולה להפיק תמונות גם בתנאי תאורה קשים. אבל השאלה  כמה המצלמה טובה צריכה להתברר כאשר מביאים את חומרי הגלם לפוסט.


יש מי שחושבים שניתן שעל ידי קריאת נתון מספרי ניתן להשיג את התוצאה המבוקשת. אבל מהבחינות והסקירות שנעשו – התברר שזה לא כל כך פשוט. כי יש לבחון כיצד שולב השבב במצלמה כדי לעשות זאת נכון.


כשמשווים את הנתונים הללו – הבחירה הברורה היא A7s. זוהי אחת המצלמה הרגישות ביותר לאור עם הרבה דמיון ל-A7r II. הרגישות הגבוהה של A7s עושה אותה למצלמה הטובה ביותר לצילום דוקו.


השוואה בין A7rII ל-A7s


לצורכי השוואה לקחנו שתי עדשות  Zeiss Loxia 50mm F/2(חיבור E) – אחת לכל מצלמה – וצלמנו במקביל את אותו לוח כיול. עשינו זום לאיזור חשוך של התמונה 400% ב-A7s לחומר גלם HD ו-200% ל-A7r II לחומר גלם 4k.


בבדיקה הראשונה נראה שהרעש זהה בשתי המצלמות. אבל מבחינת שמירה על פרטים A7s עושה עבודה טובה יותר. הצללים במצב 8,000 ISO ב-A7r II נמרחים יותר וחלק מהפרטים נעלמו. רמת  הרעש עדיין סבירה ובמצבים מיוחדים חומרי גלם ב-10,000 או אפילו 25,600 ISO – יכולים להיות שמישים עדיין.


מצלמת A7s שומרת על תמונה נקייה עד ל25,600 ISO. הרעש נהיה משמעותי מעבר לנקודה זו, אבל הפרטים עדיין נשמרים בצורה מספקת לעומת מצלמות אחרות.


למצב בטוח אין לעבור במצלמת A7s II את סף 6,400 ISO . אבל אם חומר הגלם הסופי הוא HD או תכנים לרשת – אין כל בעיה גם ב-25,600 ISO.


A7r II במצב Full Frame


במצלמת A7r II  יש הבדל בין מצב FF לבין מצב חיתוך סופר 35 מ"מ (Crop).


בתמונה למטה ניתן לראות את ההבדל בין מצב FF לבין מצב סופר 35 מ"מ. בשתי המצלמות ניתן לראות תחום דנימי של  4 steps. התמונות צולמו ברגישות 6400 ISO.


 



 


מצלמה שמספקת תמונה איכותית בסופר 35 מ"מ מאפשרת שילוב עם  Metabones Speedbooster ULTRA המשפר את יכולות הצילום בתנאי תאורה קשים ב-STOP אחד כשמדובר בעדשות ידניות FF.


מסקנות


מצלמת A7r II מפיקה תוצאות טובות בתנאי אור נמוכים וטובה מאד מול מצלמות של מתחרים באיכות 4k


הרעש של A7r II דומה מאד לזה שקיים ב-A7s אבל חומר הגלם נקי יותר ב-A7s


מצלמת A7s שומרת יותר טוב על הפרטים ככל שהרגישות עולה.


 


לסיום נראה שמצלמת A7s טובה יותר מ-A7r II בכמה stops. התמונה במצבי אור נמוכים יותר עקבית עד לרמות הרגישות הגבוהה – מאשר A7r II.


למקור המאמר


 



See the related article on cinema5D:
https://www.cinema5d.com/sony-a7rii-sony-a7s-lowlight-review

Get the camera here:
http://c5d.at/a7rii

Music by themusicbed.com
Skywide – City Streets