הגרסאות החדשות עבור iPad מביאות ממשקי מגע חדשים לגמרי המאפשרים למשתמשים לשפר את זרימות העבודה שלהם באמצעות האינטואיטיביות של Multi-Touch Final Cut Pro עבור iPad. החברה מציגה סט כלים רב עוצמה ליוצרי וידאו להקלטה, עריכה, סיום פרויקטים ושיתופם – והכל ממכשיר נייד אחד.

הגרסאות יהיו זמינות למכשירי איפד מ-23 במאי במחיר של 4.99 דולר לחודש לכל תוכנה או 49 דולר לשנה עם חודש אחד ניסיון.

גרסת FCP תואמת את דגמי אייפד עם שבב M1 ואילך, ו-Logic Pro יהיה זמין בדגמי אייפד עם שבב A12 Bionic ואילך וכן מערכת הפעלה 16.4.

FCP לאייפד

האפליקציה מציגה ממשק מגע חדש וכלים אינטואיטיביים. לדברי החברה, גלגל הJOG החדש מקל על תהליך העריכה ומאפשר למשתמשים ליצור אינטראקציה עם תוכן בדרכים חדשות לחלוטין. ניתן לנווט בציר הזמן המגנטי, להזיז קליפים ולבצע עריכות מהירות מדויקות בפריים בלחיצת אצבע, עם האינטואיטיביות של מחוות Multi-Touch.

משתמשים יכולים לצייר ולכתוב ישירות על גבי תוכן וידאו באמצעות Apple Pencil. ב-iPad Pro עם M2, ריחוף Apple Pencil פותח את היכולת למשתמשים לרפרף במהירות ולהציג תצוגה מקדימה של קטעים מבלי לגעת במסך. הם יכולים גם להאיץ את זרימות העבודה שלהם על ידי הוספת מקלדת קסם או מקלדת חכמה כדי להשתמש בפקודות מקשים. יוצרים יכולים לצפות ולערוך וידאו HDR על ידי ניצול תצוגת Liquid Retina XDR ב-iPad Pro בגודל 12.9 אינץ' ולהחיל דרגות צבע בדייקנות באמצעות מצב התייחסות.

מצב מצלמה מקצועית ועריכת וידאו מולטי קמרה
מהאפליקציה ישנה גם אפשרות שליטה על המצלמה מה שמאפשר ליוצרי וידאו שליטה גבוהה יותר. יוצרי התכנים יכולים לצלם וידאו באיכות גבוהה בצורה אנכית או אופקית, לעקוב אחר אודיו וזמן הקלטה זמין ולשלוט באופן ידני בהגדרות כמו מיקוד, חשיפה ואיזון לבן. יוצרים יכולים לצלם, לערוך ולפרסם ממכשיר בודד בזמן שהם נמצאים בשטח, וב-iPad Pro עם M2, משתמשים יכולים אפילו להקליט ב-ProRes. עם עריכת וידאו מרובת מצלמות, קליפים ניתנים לסנכרון ועריכה אוטומטית יחד, משתמשים יכולים אפילו להחליף זוויות בקליפ מולטי מצלמת בלחיצת אצבע בלבד.

תכונות חיתוך מהיר עם למידת מכונה
Final Cut Pro עבור iPad רותם את הכוח של סיליקון Apple ולמידת מכונה כדי להאיץ משימות עריכה שגוזלות זמן. עם Scene Removal Mask, יוצרים יכולים להסיר או להחליף במהירות את הרקע מאחורי נושא בקליפ מבלי להשתמש במסך ירוק. חיתוך אוטומטי מתאים את הצילומים ליחסי גובה-רוחב אנכיים, ריבועיים ואחרים, ועם בידוד קול, ניתן להסיר רעשי רקע בקלות מאודיו שנקלט בשטח.

גרפיקה מקצועית, אפקטים ואודיו
יוצרי וידאו יכולים לבחור מתוך ספרייה עצומה של גרפיקה מקצועית, אפקטים ואודיו. אלה כוללים רקע HDR, דפוסי אנימציה הניתנים להתאמה אישית ופסי קול מקצועיים המותאמים אוטומטית לאורך הסרטון.

ייבוא וייצוא:
עורכים יכולים לייבא מדיה נתמכת מקבצים או תמונות, ולשמור אותה ישירות בתוך פרויקט התוכנה תומכת ביכולת לייבא פרויקטים שנוצרו ב-iMovie עבור iOS, ומשתמשי iPad יכולים לייצא את הפרויקטים לגרסת המחשב.

Logic Pro לאייפד

Logic Pro עבור iPad משלב את העוצמה של Logic Pro עם הניידות של iPad כדי לפתוח אפליקציה מקצועית ליצירת מוזיקה הכל באחד. עם מחוות Multi-Touch, יוצרי מוזיקה יכולים לנגן בכלי תוכנה ולקיים אינטראקציה טבעית עם פקדים, כמו גם לנווט בפרויקטים מורכבים עם צביטה לזום והחלקה לגלילה. Plug-in Tiles שם את הפקדים השימושיים ביותר בקצות אצבעותיו של היוצר, מה שמקל על עיצוב מהיר של צלילים. עם המיקרופונים המובנים ב-iPad, משתמשים יכולים לצלם הקלטות קול או כלי נגינה, ועם חמישה מיקרופונים באיכות אולפן ב-iPad Pro, משתמשים יכולים להפוך כמעט כל חלל לאולפן הקלטות. יוצרים יכולים גם לבצע עריכות מדויקות ולצייר אוטומציה מפורטת של רצועות עם Apple Pencil, ולחבר Folio מקלדת חכמה או מקלדת קסם כדי להשתמש בפקודות מפתח שמאיצות את הייצור.

הודעה לעיתונות באנגלית