לדברי קבוצת BPI, (מייצגים את תעשיית המוסיקה באנגליה) שוק ההורדות הלא חוקיות באנגליה שבר שיא, למעלה מ1.2 ביליון הורדות ב2010. מידע זה מגיע מדוח המציין כי שוק המוזיקה גדל בצורה איטית בגלל העובדה שלא נוקטים בצעדים נגד המורידים הלא חוקיים.


הדוח שהופק עבור BPI על ידי Harris Interactive  ו- UKOM/Nielsenטוען ש75% מהמוסיקה שמורידים ברשת הינה לא חוקית. וזאת למרות שקיימים באנגליה 67 שירותי מוסיקה שונים אשר עזרו להרחיב את שוק המוסיקה ברשת.


עד סוף 2010 ימכרו 160 מיליון שירים, עליה מ149.7 מיליון שנה שעברה. יחס דומה גם לרכישת אלבומים מ16.1 מיליון ל21 מיליון ב2010.


רוב ההורדות נעשות בשיטה של P2P, למרות זאת אתרי MP3 לא חוקיים עלו ב36% ומנועי החיפוש של שירים לא חוקיים בMP3 עלו ב28%. BPI מציינת שקיימים יותר אנשים שמשתמשים בצורה קבועה בהורדות לא חוקיות מאשר סך המשתמשים בשירותי מוסיקה כגון Spotify או Last.fm.


כמו כן BPI מציינת כי כמות רבה של אנשים שמורידים קבצים בצורה לא חוקית אינם חושבים שהם מפירים את החוק (44%) והמספר גבוה יותר כי אינו כולל את האתרים שמוכרים מוסיקה ללא זכויות יוצרים.


למרות זאת חשוב לציין כי קיימת נדידה של משתמשים שמפסיקים להשתמש בהורדות לא חוקיות. 12% ציינו כי הם הפסיקו להשתמש בשיטת P2P ועברו לשירותי הזרמות (23%), או אתרי קהילה שונים (21%). 29% טענו שהפסיקו על מנת להיות הוגנים כלפי האומנים והמשוררים, רק 12% ציינו שהם הפסיקו בגלל שהם מפחדים שהם יתפסו.


 


הודעה לעיתונות באנגלית