פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של Google בישראל בכנס בנושא עיבוד תמונה, ראייה ממוחשבת ווידיאו: "בכל דקה מועלות למעלה מ- 20 שעות של וידאו לYouTube.


 


"רוב המידע הנמצא היום באינטרנט הוא מידע ויזואלי ולא טקסטואלי והאתגר של גוגל הוא להצליח לאתר את המידע הויזואלי הזה", כך אמר פרופ' יוסי מטיאס, ראש מרכז הפיתוח של גוגל בישראל בכנס IMVC 2010 אשר עסק בנושא עיבוד תמונה, ראייה ממוחשבת ווידאו שערכו קבוצת טכנולוגיות, מכללת הי-טק, הנמנית על חטיבת ההדרכה של מטריקס, וחברת שגיבטק בשיתוף ד"ר יעקב כהן, יועץ וחוקר עצמאי בתחום Machine Vision.


 


כדוגמא למימדי הגידול במידע הויזואלי ברשת ציין פרופ' מטיאס כי בכל דקה מועלות ל-– Youtube למעלה מ-20 שעות וידאו. בהקשר זה, הציג פרופ' מטיאס בכנס את Google Goggles – אפליקציית חיפוש ויזואלי שהוצגה לאחרונה על ידיGoogle  באמצעותה ניתן לצלם תמונה ולאחר מכן לאתר מידע התואם לתוכן התמונה המצולמת.


 


בכנס השתתפו בכירי חוקרי עיבוד התמונה מהאקדמיה הישראלית ומיטב המרצים מהחברות המובילות בארץ ובעולם. בכנס ובתערוכה הנלווית השתתפו למעלה מ- 550 מבקרים. כנס IMVC 2010 נערך בחסות חברת רפא"ל, מובילה טכנולוגית בתחום פיתוח אלגוריתמים בעיבוד תמונה, חברת Nvidia המובילה בעולם בתחום המעבדים הגרפיים וחברת אופטימקס העוסקת ביבוא מצלמות מתקדמות.


 


הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, שר המדע והטכנולוגיה, אשר היה ראשון הדוברים בכנס ציין כי "במדינת ישראל התפתחה יצירה מדהימה בכל קנה מידה אנושי בתחום המדע, החקלאות, הטכנולוגיה ובאקדמיה.


 


"אחד התחומים בו אנו מובילים הוא תחום עיבוד התמונה. הכנס הזה מדגים את המובילות של ישראל בתחום זה", ציין השר הרשקוביץ והוסיף בנימה אישית: "אישית יש לי תענוג גדול לצפות בהתפתחות תחום עיבוד התמונה הקשור באופן ישיר לתחום האקדמי שלי – תחום המתמטיקה, ובמיוחד לתחום המטריצות והאלגברה הליניארית".


 


אורי קירשנר, שותף מנהל בקרן ההון סיכון גיזה, אמר כי "למרות מצוינות טכנולוגית ורעיונות פורצי דרך יש היום משבר פיננסי  בתעשיית הסטארט אפים הישראלית הנובע משילוב של שער דולר נמוך וזמינות נמוכה יותר של הון להשקעות סיד ושלבים מאוחרים.  לכן קשה מאוד לחברות טכנולוגיה  ישראליות להפוך לחברות גדולות. אחד הסימנים למשבר זה היא העובדה שלא היתה השנה אף הנפקה ב- NASDAQ של חברת טכנולוגיה ישראלית.