אנדרו רייד מאתר eoshd הכין טבלת מצלמות לפי קבוצות איכות, נכון לחודש פברואר. ההתייחסות היא בספקטרום הכללי של מצלמות הווידיאו והקולנוע – ממצלמת אלקסה של Arri ועד סדרת מצלמות X של פוג'י (סטילס).


חשוב לציין שמדובר בסך הכל של כיצד התמונה הסופית תראה ולכן התוצאות הן מאוד  סובייקטיביות, לפי טעמו של כל צלם. אומר רייד: "בכל זאת הטבלה יכולה להיות שמושית כי היא מספקת אופציות שונות שיש בכל מצלמה באותה רמת מחיר…".


רמה 1



  • אלקסה סטודיו של Arri

  • Amira / אלקסה של Arri

  • F65 של סוני

  • Red Monochrome של RED

  • Dragon של RED

  • F55 של סוני

  • C500 של קנון (עם מקליט חיצוני 4k)

  • F5 של סוני

  • Red MX

רמה 2



  • 5D Mark III של קנון (כולל השינוי לצילום RAW)

  • Cinema Camera של Blackmagic (2.5k RAW)

  • Cinema Camera, Pocket Camera של Blackmagic (1080p ProRes)

  • F3 של סוני (10bit SLOG)

  • Digital Bolex או Ikonoskop (רק באתרים מוארים ISO400)

  • C300 של קנון (במקום Digital Bolex בצילומים בלי אור)

  • C100 של קנון (עם מקליט חיצוני)

  • 5D Mark II של קנון (עם העידכון להקלטה RAW ופילטר anti-aliasing)

  • FS100 של סוני (הקלטה פנימית AVCHD)

  • FS700 של סוני (הקלטה פנימית AVCHD, קצת יותר aliasing מFS100)

רמה 3



  • 5D Mark III (קידוד ALL-I) ו1Dx של קנון

  • GM1 של פנסוניק (פחות טובה מ5D רק בגלל שהשבב קטן יותר)

  • GH3 של פנסוניק (לאחר מכן D5300 של ניקון בתאורה נמוכה וגם GH2 של פנסוניק)

  • G6 של פנסוניק וGH2 של פנסוניק (פרוצה)

  • 7D ו50D של קנון (עם העידכון להקלטה RAW ופילטר anti-aliasing)

  • D5300/D5200 של ניקון

  • OM-D E-M1 של אולימפוס

  • GH1 של פנסוניק (פרוצה)

  • 5D Mark II (מצב צילום stock) ו1D Mk IV של קנון

  • RX10 של סוני

רמה 4



  • D800 של ניקון

  • A7R של סוני

  • OM-D E-M5 של אולימפוס

  • V1 / J1 של ניקון (פחות moire/aliasing אבל שבב קטן יותר מהמצלמות האחרות)

  • RX100 של סוני

  • NEX 5N / 7 של סוני

  • 6D של קנון

  • A7 של סוני, D600 / D610 של ניקון

  • 70D של קנון

  • 60D / 700D וסדרת Rebel של קנון

 רמה 5



  • VG900 של סוני

  • A99 של סוני

  • RX1 של סוני

  • סדרת NX של סמסונג

  • סדרת X של פוג'י (X100s, E-M2 ו- X Pro 1)

 לכתבה המקורית