יוזמה חדשה שמטרתה לספק תכני טלוויזיה באיכות גבוהה באינטרנט


 


CBS ו- Viacom הן חלק מקבוצה של חמש חברות, שהשקיעו 45 מליון דולר ב- Joost, יוזמה חדשה, שמטרתה לספק תכני טלוויזיה באיכות גבוהה באינטרנט.


Joost נוסדה על ידי Janus Friis ו-Niklas Zennstrom, יזמים שפיתחו את קאזה ואת Skype. בנוסף לשתי החברות הנ"ל, החברות האחרות המשתתפות במיזם הן מצפון אמריקה, אירופה ואסיה וכוללות את החברות Sequoia Capital, Index Ventures ו-Li Ka Shing Foundation. לכל חברה כמות מניות לא ידועה במיזם.


Viacom חתמה על הסכם לספק תכנים של אולפני Comedy Central ו- Paramount Picturesואילו CBS התחייבה לספק 2000 שעות של תכנים השייכים ל-CBS הכוללים תוכניות בידור, חדשות וספורט.


בשונה מ-YouTube, Joost ממקמת את עצמה כמוליכה של תכנים תוך שמירה על זכויות יוצרים וביצוע מערך תשלומים בזמן הפצה ברשת. היא לא מאפשרת למשתמשים להעלות תכנים לרשת והיא מספקת רק תוכן מקצועי. השירות נתמך בפרסום ולמשתמשים הוא מובא ללא תשלום.


Joost משפרת את המהירות תוך שמירה על רוחב סרט על ידי ביזור המערכת ואפשרות להזרמת תכנים ממשתמש למשתמש, דבר הדומה לשיטת Kazaa ו-Skype.