אנדרו רייד מפרסם באתר EOShd בדיקה של מצלמת A-cam dll של Ikonoskop עם Rob מאתר Slashcam  ו-Ludwig Reuter מHD Video Shop הבחינה בוצעה בברלין וכללה השוואה למצלמת Blackmagic Cinema Camera. 


אנדרו מספר "הבדיקה לקחתה מספר שעות הייתה "מהירה ומלוכלכת" לאור העובדה שהיה לנו בין שעה לשעתיים את המצלמה של Ikonoskop"


 


חומרים הגלם עובדו בתוכנת DaVinci Resolve לאחר תיקון מסבי שכלל הסרת מרקם מג'נטה שהיה בחומרי גלם של Ikonoskop. על מנת לפתור את הבעיה יצרתי LUT (לוח צבעים) חדש שאותו שייכתי בתוכנת Resolve, שמעתי מספר תשובות לתופעה זו כולל שגרסה 9 של תוכנת Resolve, יצרה את הבעיה. הסיבה השנייה שנאמר לנו הינה העובדה שהשתמשנו בפילטר ND9, בפועל אני לא בטוח מה השפיע יותר התוכנה או הפילטר.


המשמעות הייתה הליכה על קצות האצבעות בזמן הצילום בין לצלם עם צללים ירקרקים או עם מרקם מגנטה. אני חושב שכרגע ישנם מספר בעיות לא פתורות בין חומרי הגלם של Ikonoskop לבין התוכנה Resolve.


זה חבל בגלל שIkonoskop מספקת איכות צבע טובה ותמונה קולנועית, מסיבה כל שהיא קובץ DNG בקידוד 12 ביט לא נתן לנו תמונה 1080p בתוכנת Resolve אין לי כל מושג מה קורה שם.


אני מרגיש שמצלמה Blackmagic Cinema Camera הינה פשוטה יותר לצילום ללא טריקים מיוחדים וכן ניתן להשתמש בחומרי הגלם בצורה פשוטה יותר בפוסט, לפחות מבחינת הניסיון הקטן שהיה לי עם Ikonoskop


כאשר מוצאים מהקופסא את Blackmagic Cinema Camera היא מוכנה לצילום, אבל לדעתי המצלמה Ikonoskop נראת יותר כתמונה קולנועית


למצלמה של Blackmagic יש את היתרון של צילום באיכות 2.5k, שבב גדול יותר מ16 מ"מ ומחיר נמוך, למצלמה של Ikonoskop יש את היתרון של שימוש בשבב CCD (לעומת CMOS) כך שתופעת global shutter לא קיימת, פחות moire וצורה נוחה יותר לצילום כתף. העינית הפנימית הקיימת, קטנה, אבל זה יעיל שזה במצלמה ולא מחובר עם זרוע.


המצלמה משתמשת בסוללות של FS100 של סוני, אבל הם מתרוקנות לאחר שעה כמו עם המצלמה המתחרה כך שאני מציע להשתמש בסוללות גדולות יותר עם חיבור V.


 


למידע נוסף לגבי LUT


לידיעה המקורית