הבמאית V Renée פרסמה באתר No Film School תשעה דברים חשובים שצריך לדעת כדי להשתמש בגימבל כמו אנשי מקצוע. היא כותבת: "צילום עם גימבל יכול להפיק צילומים מדהימים, אבל זה לא פשוט כמו שזה נראה."

בווידאו הבא ריאיון עם מפעיל גימבל מקצועי, ,Casey McBeath המסביר את היתרונות והמגבלות של שימוש בגימבל.

גימבל אינו מחליף כלים אחרים – הוא לא יכול לעשות הכול, וגם אם הוא היה יכול יש להם מגבלות. סליירים, מנופים ודולי הם סוסי העבודה של הקולנוע, אז לא צריך למהר למכור אותם.

גימבלים מצוינים לצילום תנועה חופשית – שימוש בגימבלים מאפשר תנועה חופשית של הצלם מסביב לנושא הצילום, תודות לעובדה שהם קלים וקומפקטיים הם יכולים להשתלב בכל מקום ולהפיק תמונה חלקה.

לגימבלים יש מגוון של סוגי תנועה – לתכנן צילום לוקח הרבה זמן, במיוחד כאשר כל צילום צריך סגנון תנועה אחר. גימבלים חוסכים זמן, יתרון משמעותי בצילומי run-and-gun כשאין לצלמים זמן, מקום או סבלנות.

צריך לזכור, כל דבר מיועד לשרת את הסיפור – לא משנה איזו רמה של גימבל יש לצלם, בסופו של דבר צריך לספר סיפור.

שים עין על התנועה האנכית – שלושת הצירים המאוזנים הם אופקי הטיה וסיבוב, אבל הם לא מפצים עם התנועה האנכית אם הצלם הולך, קופץ וכו'. זה ישפיע על התמונה, זה דבר שמפעילי גימבל חדשים נוטים לשכוח.

תהפוך את הגימבל אם ומתי שאפשר – הצורה הנכונה להחזיק את הגימבל היא קרוב לחזה כשהגימבל ממקום בין הידיים.

תאזן את הגימבל – איזון של הגימבל במקור חוסך עבודה קשה של המנועים שצורכים מתח.

שמור על האנרגיה – אם לא צריך אין טעם להשתמש בזה, לכן תכנן את הצילומים מראש.

למקור המאמר