AV-mix_B_1m סמסונג משיקה בישראל את סדרת הטלוויזיות K סדרת הטלוויזיות האיכותית ביותר של החברה לשנת 2016 המפיקות איכות UHD (סמסונג ממתגת את הטלוויזיות SUHD אבל אין שינוי בכושר ההפרדה). זו ההכרזה הגדולה ביותר של החברה ברמת האיכות וכמות המוצרים, 30 דגמים חדשים ב-10 סדרות חדשות, מתוכן 4 סדרות באיכות UHD ושש סדרות חדשות של מסכים קעורים (לדברי קובי בש, מנהל חטיבת אלקטרוניקה צרכנית בסמסונג אלקטרוניקס ישראל, "הלקוחות בישראל כבר מבינים את היתרונות של המסכים הקעורים גם מבחינת עיצוב וגם מבחינת יתרונות טכניים"), בנוסף למספר טלוויזיות שטוחות כולל מסך 60 UHD.

טלוויזיות UHD מתמקדות בשתי טכנולוגיות עיקריות: Quantum dot, טכנולוגיה שבגרסה זו מבוססת על מסכי 10 ביט המאפשרת הפקת תמונה ברמה גבוהה עם מרחב צבע גדול (rec2020 פי 64 כמות הגוונים הקיימת כיום), וטכנולוגיית HDR המשולבת בצורה מלאה בחלק מהטלוויזיות עם התמיכה ב-1000nit (על מנת להפיק תמונות HDR יש צורך בטלוויזיות שמאפשרות ניגודיות ועוצמת הארה גבוהה) ובחלק מהטלוויזייות בצורה חלקית.

בנוסף הושם דגש עK6300ל עיצוב הטלוויזיות, עם מסגרת למסך, החלק האחורי של הטלוויזיה חלק (ללא ברגים), בנוסף למעמד הנותן תחושה של טלוויזיה מרחפת.

לדברי סגן נשיא רכש ירון מרקוביץ, "אנחנו רואים מעבר לכיוון טלוויזיות באיכות 4k. קיימים כבר תכנים זמינים באמצעות האינטרנט כגון נטלפיקס, ולמי שרוכש טלוויזיה גדולה זו תהיה טעות לא לרכוש את הדור האחרון. בנוסף אנו רואים שהמשתמשים עוברים לטלוויזיות גדולות, ישנה עלייה של 65% ברכישת טלוויזיות גדולות מעל 55 אינץ'. צרכנים שרכשו בעבר טלוויזיות 55 רוכשים 65 אינץ', צרכנים שרכשו 40 עוברים ל-55 ועוד. עד סוף השנה אני מעריך שנספק 40,000 טלוויזיות UHD בארץ. בין התכונות הנוספות הפחתת ההשתקפות ב-20% moth eye)), אפשרות ניתוח של התמונה וקביעת מיקום העצמים השונים במרחב בתמונה וכך ליצור מעין תמונה תלת-ממדית, הדלקה מהירה, שלט חכם הכולל אפשרות של הפעלה על ידי פקודות קוליות ועוד."

דוגמאות למחירי סדרת K

  • UE32K5100, מסך 32 אינץ', 1,990 שקל
  • UE50KU7000, מסך 50 אינץ', 4,990 שקל
  • UE88KS9800, מסך 88 אינץ', 119,990 שקל

טלוויזיה חכמה

Samsung_KS8500Fסמסונג משיקה השנה את הדור הבא של טלוויזיות חכמות, מערכת המבוססת על מערכת לינוקס, הכוללת את ממשק Tizen. הממשק מהיר יותר הודות למעבד מרובע ליבות ונועד להעניק למשתמשים גישה נוחה לכל התוכן במקום אחד, הכולל ערוצי טלוויזיה עם אפשרות הקלטה מתוזמנת, מגוון רחב של אפליקציות VOD, סרטים, סדרות, תקצירי ספורט, תכנים באיכות Full HD ו-4K במבחר שפות, משחקים עם גרפיקה מתקדמת ועוד. ממשק נוסף הנו Eden, ממשק הכולל תפריט מועדפים המופיע על מסך הבית של הטלוויזיה החכמה ומאפשר למשתמשים להגיע לתוכניות האהובות עליהם מיד עם הדלקת הטלוויזיה.

חברת סמסונג החליטה השנה להתמקד בתחום של הספורט ולהוסיף שני יישומים חדשים:

יישום Sport1 (צ'רלטון) – האפליקציה נבנתה בהתאם לדרישות המשתמשים, עם ממשק ייעודי לטלוויזיות החכמות של סמסונג ורזולוציה משתדרגת בהתאם לרוחב הפס הביתי, הכולל מבחר ענק של תקצירים מליגות הספורט הפופולאריות מהארץ ומהעולם, כולל ליגת העל, הליגה האנגלית, הליגה האיטלקית, ליגת האלופות ועוד.
יישום 'One' – האפליקציה המשודרגת עברה התאמה מלאה למשתמשי הטלוויזיות החכמות ולראשונה כוללת ערוץ בשידור חי, מבחר רחב של תקצירי כדורגל (לדוגמה מהליגה הספרדית), תקצירי כדורסל, תוכניות ספורט מובילות ועוד.

בנוסף יישום לדוברי רוסית MEGOGO – האפליקציה המובילה לדוברי רוסית, הכוללת עשרות ערוצי טלוויזיה בשידור חי, מגוון גדול של תוכני VOD, סרטים, סדרות ועוד, ב-40 ש"ח בלבד לחודש.

מפרטים טכניים