אין ספק כי בתערוכת CES תלת מימד הייתה המילה החמה ביותר וכל החברות הציגו אבי טיפוס ומוצרים שונים התומכים בטכנולוגיה תלת מימדית סטריאוסקופית. מחקר חדש שנערך ב MIT Media Labמציין כי שהטכנולוגיה ההולוגרפית כבר נמצאת מעבר לפינה.


בכנס SPIE שנערך ב23 בינואר הוצגה מערכת חדשה על ידי קבוצת Michael Bove מMIT  המאפשרת לדגום מידע ויזואלי בציוד אלקטרוני קיים ולשלוח תמונה הולוגרפית דרך האינטרנט, עדכון התמונה נעשה בקצב מהיר.


בנובמבר חוקרים מאוניברסיטתArizona  התפרסמו עם מערכת שידור של תמונת וידאו הולוגרפית שמשתמשת ב16 מצלמות על מנת לדגום את המידע והתצוגה הייתה בקצב של תמונה כל שתי שניות.


המערכת החדשה של MIT משתמשת ביחידת דיגום אחת בלבד ומבוססת על המצלמה שתוכננה למיקרוסופט, Kinect עבור Xbox. הדיגום מתבצע בקצב של 15 תמונות בשנייה, החוקרים מאמינים כי הם יוכלו לעלות את קצב הריענון ל24 תמונות בשנייה או אפילו ל30 תמונות.


ההבדל המשמעותי בין תלת מימד הקיים כיום למערכות הולוגרפיות הינו העובדה כי כאשר צופים בסרט תלת מימדי האנשים בצדדים רואים את עומק השדה אבל מאותה פרספקטיבה, לעומת זאת אנשים שצופים בתמונה הולוגרפית הפרספקטיבה משתנה כמו בעולם האמיתי.


מידע נוסף


פרסום של אונברסיטיתArizona