Samsung, משווקת טלוויזיות UHD, ו-Vonetize, חברת הטכנולוגיה והתוכן המובילה בשוק הטלויזיות החכמות, סיימו בימים אלה ניסוי מוצלח בהזרמת תכני ווידיאו ברזולוציה הגבוהה ביותר הקיימת כיום בשוק המסחרי – 4K. בהודעה משותפת של השתיים נאמר כי מדובר בפריצת דרך שמאפשרת צריכת תוכן באיכות הגבוהה פי 4 מאיכות Full HD. כל זאת באמצעות חיבור אינטרנט ביתי.


אביב הוד, מנהל התוכן של סמסונג בישראל: "הכלים הללו נמצאים ברשותנו כבר היום, בהם הטלוויזיות החכמות של סמסונג, בשילוב היכולות הטכנולוגיות והשרתים של חברת Vonetize. אלה מאפשרים הזרמת תכני UHD לבית הצופה, בלווי השירות הבלעדי לכל המוצרים החכמים שלנו: – טלוויזיות, סמארטפונים, טאבלטים ו-SmartVOD".


הוא הסביר שהמטרה היא להדק את התקן החדש ולנצל בצורה החכמה ביותר את רוחב הפס – הן בצד הגוף המשדר, הן בצד התשתיות, הן בצד הלקוח. "שוב אנו רואים כיצד שילוב בין מכשירים חדשים, תוכן איכותי ותשתיות משופרות – יכול להביא ללקוח את התוכן הטוב ביותר באיכות הגבוהה ביותר", אמר.


ניסויים בשידור סטרימינג באיכות UHD נערכו ברחבי העולם, אך עד כה הטכנולוגיה לא עברה לשלב המסחרי. הניסוי הישראלי בוצע באמצעות אפליקציה ייעודית לטלוויזיות החכמות של סמסונג, שכוללות את שירות התכנים הבלעדי למכשירים החכמים של סמסונג בישראל – SmartVOD. הניסוי כלל הזרמת סרטון ברזולוציה אולטרה גבוהה הישר אל מעבדת הטלוויזיות החכמות של סמסונג בפארק התעשייה ביקום – שם נקלטה על ידי טלוויזיית UHD קעורה מהסדרה שתגיע לישראל עוד השנה. האפליקציה הייעודית לשידור וידיאו 4K צפויה להיות זמינה בארץ בתוך כחודשיים.


בין תכני ה-UHD הקיימים או מצולמים כיום, נמצאים הסרט הבא בסדרת ״רובוטריקים״ והעונה השנייה של ״בית הקלפים״ שהפיקה נטפליקס. החברה האמריקנית מתעתדת לצלם את ההפקות הבאות שלה בטכנולוגיה עילית זו, ואף ערכה ניסויים בשידור סטרימינג באיכות 4K.


נועם יוספידיס, מנכ"ל חברת Vonetize: "אנחנו שמחים להיות חלק ממהפכת הזרמת  UHD ישירות לבתי הלקוחות. הוכחנו שניתן להגיע על תשתית אינטרנט רגילה לאיכויות ווידאו ללא תחרות".


 


הודעה לעיתונות באנגלית