חברת קודאק וחברת סאניו ישתפו פעולה בפיתוח ויצור של מסכי OLED ((organic light emitting diode. חברת קודאק תפתח את הטכנולוגיה וחברת סאניו תהיה אחראית על היצור של המסכים. הגוף החדש יקרא SK Display Corporation וייצר וישווק מסכים אקטיביים מבוססים טכנולוגיה של OLED. המסכים מיועדים לשימוש משתמשים ביתיים במוצרים כגון מצלמות, סייענים ומכשירים ניידים המשתמשים בצגים. תחילת העבודה תהא ביצור משותף של מפעל נסיוני בתחילת 2002 ומפעל שיעבוד בקנה מידה מסחרי בתחילת 2003.
קודאק טוענים כי על פי ההערכה של השוק, צפוי גידול מ900 מליון דולר כיום לגידול של 3.6 בליון דולר ב2005. הסיבה לגידול היא עקב דרישת הלקוחות למגוון מוצרים באיכות טובה יותר ממסכי הLCD הקיימים כיום. המסכים המיישמים טכנולוגיה זו בעלי איכות גבוהה יותר, עוצמת אור חזקה יותר, דקים יותר וצריכת המתח שלהם נמוכה יותר.
על פי פרטי ההסכם: קודאק תחזיק 34 אחוז מהמניות של החברה ותספק לחברה את הטכנולוגיה והפטנטים של OLED. כמו כן החברה מתחייבת להשקעה נוספת במידת צורך של 125 מליון דולר.
סאניו תחזיק 66 אחוז ותעמיד את מערכות היצור שלה כולל את מערכת יצור של הLCD מסוג polysilicon thin-film) transfer). בנוסף החברה מתחייבת להשקעה נוספת במידת צורך של 225 מליון דולר. היצור יתבצע במפעל החדש ביפן וכל חברה תשווק ותמכור את המוצרים בנפרד.

לפרטים נוספים