יותר ויותר מצלמות, כמו EOS C500 Mark II של קנון שהושקה לאחרונה, מצוידות במדיה CFexpress להקלטת חומרי גלם באיכות 4k/6k8k. מדיה מסוג זה מיועדת להחליף את כרטיסי CFast 2.0. המפרט כולל שלושה גדלים כאשר סוג B הוא באותו גודל של כרטיסי XQD הנמצאים במצלמות של חברות שונות כגון סוני (FS7) אך כדי להשתמש בו יש צורך בעדכון חומרה.

יצרנית פתרונות האחסון וכרטיסי הזיכרון למשתמשים מקצועיים, Angelbird, השיקה שתי סדרות כרטיסי זיכרון CFexpress (מסוג B) וקורא כרטיסים. רק בשבוע שעבר חברת SanDisk השיקה כרטיסים וקורא באותו פורמט (ראה ידיעה באתר AV). הסדרות שהחברה השיקה:

  • AV PRO CFX – סדרה של כרטיסים לרמת הכניסה עם מהירות כתיבה מקסמלית של 500 מגה לשנייה, מיועד להקלטות של 4k ו-6k, נפח מקסימלי 1 טרה.
  • AV PRO CFX XT – סדרה ברמה הגבוהה ביותר עם מהירות כתיבה של 1 גיגה לשנייה, מיועדת לעבודה עם חומרי גלם באיכות 4k/6k8k, יכול להתאים גם להקלטה של חומרי גלם בקצבי צילום מהירים, נפח מקסימלי 640 גיגה.

שתי הסדרות עמידות במכות, אבק, רנטגן, התזה ונבדקו כמותאמות לעבודה בתנאי מזג אוויר קיצוניים, מינוס 25 מעלות ועד פלוס 85 מעלות צלסיוס.
בנוסף, החברה מציעה שירות שיחזור של קבצים ללא תשלום. במקרה של בעיה יש לשלוח את הכרטיס לחברה והם ישחזרו את החומרים.

קורא הכרטיסים מאפשר העברה של עד 10 גיגה בשנייה בחיבור USB3.1 דור שני, (מסוג C). הקורא מרובע וניתן לערום מספר קוראים אחד על גבי השני.

מועד השיווק הוא עד סוף השנה, טרם פורסמו מחירים בשלב זה.