ראיון עם אייוי טבצ'י הבעלים על הסיבות לרכישה של העדשות של חברת Carl Zeiss


 


חברת אוטופיה שהביאה לפני מספר חודשים את מצלמת HD השנייה מדגם HDW-F900R של SONY רכשה לאחרונה סט של עדשות Digiprime של Carl Zeiss הכוללת שש עדשות באורכי מוקד שונים בנוסף למתאם פוקוס אחורי.


"לפני הרכישה בדקנו עדשות של חברות אחרות ונוכחנו לדעת כי העדשות הם הטובות ביותר למטרות HD הם התחרו מול העדשות של כל החברות המובילות בשוק העדשות הקרובות ביותר לאיכות של Digiprime היו של הפוג'י אבל עדיין Digiprime טובה יותר" אומר אייוי טבצ'י בעלים של אוטופיה.


 


לדברי אייוי הסיבה העיקרית לרכישת העדשות מסוג זה על מנת לאפשר ללקוחות החברה להפיק את המכסימום מהמצלמות "השכרת מצלמות HD אינה זולה וחבל לא להפיק את המכסימום מהמצלמה" ציון אייוי.


 


כיום תחום הצילום HD מחולק לשניים


הראשון תחום צילום פרסומות – רב הפרסומת בארץ מצולמות בפורמט HD במיוחד עם חושבים שבשלב השני להציג את הפרסומת גם בפילם.


החלק השני הינו צילום של סדרות וסרטים דקומנטרים בפורמט HD, אנו רואים תופעה חדשה שמצלמים סדרות שיכול להיות שבעתיד יעבירו אותם לפילם ואז מצלמים אותם ישרות בפורמט HD לדוגמא הסרט "לרוץ איתו" היא סדרה במקור ואותה צילמו בפורמט HDV. וכך כאשר מבצעים העברה לפילם אנו מקבלים תמונה טובה יותר.


 


לדברי אייוי "העדשות החדשות מאפשרות שימוש גם לצילומי טלוויזיה וגם לצילומי פילם, והתוצאה מדהימה גם אם משלבים את העדשות למצלמות דיגיטליות לא HD התוצאה הרבה יותר טובה". העדשות מתחברות לכל מצלמות הכוללות מחבר B גם למצלמות בטה דיגטל או SX ו VD כמו כן ניתן לחבר למצלמות פילם באמצעות מתאם.


 


ההבדל במחיר בין סט עדשות מגיע לפי ארבע – חמש מסט עדשות באיכות SD רגילות, אולם יש לקחת בחשבון את מחיר כל הסט ואז בהחלט שווה להשתמש עם העדשות החדשות ההבדל נראה בצורה ברורה בעין. ההבדל בין עדשות פילם לעדשות החדשות בסביבות 25% המחירים נעים בסביבות של 250 דולר לעדשה. כל הסט מתומחר ב1200 דולר.


 


"קיימת תופעה מעניינת בארץ לקוחות מעוניינים לצלם עם מצלמות HD על מנת לקבל את מכסימום האיכות אולם משלבים עדשות פילם על מנת לקבל את המראה של צילום פילם, בעולם המצב שונה מצלמים יותר עם עדשות HD . בעולם מעדיפים לקבל את התוצאה הטובה ביותר והנקייה ביותר ואם המשתמש רוצה לשלב את ה"לוק" של הפילם הוא מוסיף זאת בפוסט"


כאשר העמדנו את אותה מצלמה 900r עם אותו מוניטור והשוונו בין עדשת DIGIPRIME לעומת עדשה של 35 ההבדל היה עצום אבל בארץ קשה לשכנע. בארץ הצלמים אוהבים לשחק בצבעים לעומת העולם שהצלם קובע את טמפרטורת הצבע ומביא את החומר באיכות המכסימלית שלו.


 


העדשות שנרכשו




  • Zeiss   5mm Digi Prime


  • Zeiss 10mm Digi Prime


  • Zeiss 20mm Digi Prime


  • Zeiss 28mm Digi Prime


  • Zeiss 40mm Digi Prime


  • Zeiss 70mm CF Digi Prime

ומתאם




  • Carl Zeis Sharpmax לפוקוס אחורי