בשבוע שעבר התקיים כנס הווידאו המקצועי השנתי input בהפקת ערן שטרן, הבעלים של אתר SternFX ומיכאל ברנס, הבעלים של אתר המגזין AV.
זו השנה העשירית ברציפות בה מתקיים הכנס בסינמטק תל אביב. בכנס הדריכו מיטב המרצים ואנשי המקצוע תחת קורת גג אחת.
הכנס חולק לשלושה מסלולים: צילום והפקה, עריכה וצבע, ועיצוב ופוסט.

ג'וני בהירי הבעלים של אתר cinema5d חושף את מצלמת FP של סיגמא

"אני זוכר את הכנס הראשון כשרק התחלנו לפני עשור", מספר מיכאל, "ערן ואני קלטנו את הצמא לידע שהיה בשוק, והחלטנו להרים את הכפפה. כמו תמיד, זה לווה בחששות רבים". כיום, 10 שנים מאוחר יותר, הכנס הפך למסורת כאשר רבים מהמשתתפים הם בוגרי הכנסים הקודמים. חלקם התקדמו בקריירה המקצועית שלהם והפכו למרצים בעצמם.

"אחד הדברים שלמדנו עם השנים" אומר ערן "הוא לגייס אנשי מקצוע שעובדים בתחום. זה תמיד עדיף בעיני על נציגי החברות שמאדירים את המוצרים שלהם. צלמים, מפיקים, עורכים, במאים ומעצבים משקפים את תהליך העבודה שלהם וחולקים את הידע האמיתי שלהם מפרויקטים עליהם עבדו".

רועי גליץ, צלם טבע ושגריר גרינפיס, מייסד בית הספר גליץ

לכנס השנה נרשמו כ-1,000 אנשים, ביניהם מרצים ומרצות בכירים מישראל ומהעולם, החל מהבעלים של האתר הפופולרי cinema5d, ג'וני בהירי; דרך רועי גליץ, צלם טבע, שגריר גרינפיס ומייסד גליץ פוטוטבע וכנס הצילום של ישראל; ועד אריק להב-ליבוביץ׳ ויעל פרלוב, עורכי וידאו פורצי דרך בתחומם.

"בתחילת הדרך הזמנו מרצים מחו"ל, אך עם הזמן נוכחנו לדעת שהכישרונות המקומיים שלנו כאן בישראל הם ברמה בינלאומית. מאז אנו נותנים במה בעיקר לאמנים ומעצבים מקומיים עם דגש על שוויון מגדרי מקסימלי. כך גם הצלחנו לשמור על מחיר הוגן וכלכלי (60 שקל להרצאה), מתאים לכל אחד שרוצה להיחשף לתכנים וללמוד מהמקצוענים בשוק", אומרים ברנס ושטרן.

עמדת Pai Creative solutions בכנס

צחי נפתלי, מנכ"ל חברת Pai Creative solutions בתגובה על הכנס: "שמחנו לקחת חלק בכנס input שחוגג עשור. כחברה ותיקה באספקת פתרונות לענף המדיה הדיגיטלית, החל משלב הפרה פרודקשן , צילום, ועד לעריכה ופוסט, כמובן שהחיבור הוא טבעי. הכנס ריכז מגוון רחב של יוצרים ועורכים, לכן הייתה זו הזדמנות עבורנו להציג את Pai כספק מקצועי וייעודי לשוק העריכה. גייסנו את חברות LaCie ו Glyph technology שהציגו את ליין מוצרי האחסון פרימיום שלהן, את LogicKeyboards שמציעה מקלדות עריכה מקצועיות עבור התוכנות השונות, את Nvidia שהציגה את הליין החדש של  Quadro RTX וגם את HP עם סדרת ה HP Z-series שמציגה את מוצרי החומרה האולטימטיביים עבור יוצרי תמונה וקול (מסכים, תחנות עבודה וניידים.

רצינו להודות ליוזמי הכנס לא רק על האירוע המרשים, אלא גם על יצירת נטוורקינג בין אנשי התעשייה. בשאיפה להיפגש גם בשנה הבאה"