שלושה צלמים חולקים את חוויות ההתנסות שלהם עם  A7s החדשה של סוני.


אומר מארק ויאר, מנהל טכנולוגיה בכיר בסוני: "A7s היא מצלמה ביתית עם החלפת עדשות. למרות שהיא קוסמת גם לקהיליית הצלמים המקצועיים, היא לא משווקת כמצלמת ווידיאו מקצועית. היא נותנת תחום דינמי גדול ורגישות גבוהה באמצעות שבב יחודי. היא נראה כמו מצלמת DSLR קטנה, אבל הביצועים הם ברמות וביכולות של מצלמות הרבה יותר גדולות, עם אפשרות הרחבת התחום הדינמי עד 1,300% והקלטת HD עם המקודד XAVC S f, בנוסף למקודדים AVCHD ו-MP4. על מנת להקל על תהליך העבודה המצלמה מאפשרת הקלטה ב XAVC Sובמקביל MP4 proxy על אותו כרטיס. את קובצי הפרוקסי ניתן להעביר באמצעות WiFi לטלפונים חכמים או למחשבי לוח, כדי לשלבם במערכות פוסט.


 


מנהל הצילומים והבמאי Chris Burkard מכיר לעומק את המצלמות a7 ו-a7r והוא מזהה את היתרונות במצלמת a7a: "החוזק הגדול שלה הוא הניידות והפונקציונאליות," הוא מסביר. "יחד עם זאת הייתי רוצה לראות כפתור פוקוס אוטומטי ייעודי בגב. זה נוח מאוד לפעילות ספורטיבית". הוא מציין שהמצלמה מאפשרת לצלם להביט על נושא הצילום במצבי run-and-gun והמימדים הקטנים שלה מאפשרים צילומים יותר אינטימיים.


 


 


Jeff Berlin הואו צלם ווידיאו ומפיק עצמאי שצילם בין השאר את The Locksmith (בימוי Ryan Miningham) במצלמת F55 ה-4k RAW. הוא מכיר בכך ש-a7s אינה מצלמת קולנוע דיגיטלית, אבל בתקופה הקצרה שהחזיק בה הוא נהנה, לדבריו, לחקור את יכולותיה. מאחר שהמצלמה מתפקדת היטב הן בווידיאו, הן בסטילס, הוא השתמש בה במצב  cine photography – כלומר – צילום באיכות 4k ומתוך הסרט דגם גם תמונות סטילס. לדבריו הוא ירצה לנצל את היכולת המלאה של המצלמה ב-4k כאשר יהיה ניתן לחבר אותה למקליט Atomos דרך ממשק HDMI (שיושק עוד השנה).


ברלין כבר צילם קליפי-מוסיקה עבור Destani Wolf וצילומים עבור המגזין Shape. "שבב 12 מיליון פיקסלים הוא מעולה לצילום עבור מגזינים", הוא אומר. "מכיוון שאני מבצע את כל החיתוך במצלמה, אני יכול לנצל גם את היכולות המקצועיותה כגון בסיס הזמן (SMPTE timecode). אני יכול גם להגדיר את אחוז הזברה וכן יש לי גישה ל focus peaking(כלי המאפשר לצלם לקבל חיווי לגבי המיקוד). אבל מה שבאמת מדהים זו העינית OLED באיכות XGA.


בנושא עדשות למד ברלין שהמתאמים לחיבור E של סוני מאפשרים להשתמש בעדשות מקנון ועד Zeiss ועדיין לקבל את כל היכולות שלהן. כמו כן גילה שהסוללה NP-FW50 מאפשרת צילום של  50 דקות עד לשעה. "נותרו כמה אתגרים ארגונומיים אבל זה זניח מול איכות התמונה המעולה והטווח הדינמי הרחב שהחיישן מפיק".


 


David McLain מציין כי המחזיקים במצלמה השתמשו בה כבר בארועים כגון אליפות העולם בכדורגל בברזיל. בשנתיים האחרונות הוא מצלם את סרט הקולנוע הדוקומנטרי Bounce שבו הוא מראיין אנשים סביב העולם בשאלה מדוע הם משחקים משחקי כדור. רוב הסרט צולם במצלמת EPIC של RED. אבל כאשר סוני הציעה לו להשתמש בA7s לצילומי סטילס – הוא קפץ על המציאה כדי לבחון את רגישות המצלמה לאור. עם מספר ממירים של חברת Blackmagic הצוות שלו פיתח תהליך עבודה שאפשר להקליט 4k על מקליט של AJA מדגם Ki Pro Quad. "קיבלנו משהו מאד יציב", נזכר דייוויד, "למרות שמצאנו שצילום עם S-Log2 מתחיל רק מ-3200 ISO ומעלה".


מסוני הוא קיבל אישור לצלם את משחק בין ארצות הברית וגאנה ב-FIFA שישולב בסרט. "כ-DSLR, זו מצלמה מעולה תמורת המחיר", הוא מסכם. "היא עומדת בהבטחות של רגישות לאור. יש לה עינית OLED נהדרת, וה- S-Log2 אפשר לנו לכסות את מה שתכננו: הרבה גלם על הטירוף סביב המשחקים ואת הילדים שמוציאים את הכדורגל לרחובות…".


 


למקור הכתבה