הקבוצה המפתחת את פורמט MPEG (רMoving Pictures Expert Group ) מתכננת להשיק שלושה פורמטי קידוד חדשים עוד השנה. הפורמט האחרון שהושק על ידי הקבוצה היה בשנת 2013 ויודע בשמו AEVC שהוא h.265/mpeg-H, והמקודד לפניו, AVC, שהוא h.264/mpeg-4 AVCשני המקודדים הפכו לחלק בלתי נפרד מעולם הצילום וההפצה.

מאז עולם הצילום השתנה ויצרניות המצלמות מאפשרות צילום ב-RAW או בפרופיל שטוח (wide color gamut) הידוע גם בשם log (כאשר יש פורמט לכל יצרן). כעת הקבוצה מתכוונת להשיק השנה שלושה פורמטים חדשים:

h.266 / VCC / MPEG-I Part 3

Versatile Video Coding – הדור הבא של מקודדי MPEG הרושמים את שדות I בלבד. פורמט זה פותח בשיתוף פעולה עם ITU (איגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי). המטרה של המקודד הזה הוא חסכון של 30% מרוחב הפס (לעומת h.265) תוך שמירה על אותה רמת איכות.

פורמט זה מצריך חומרה כך שייקח זמן עד שנראה אותו משולב במוצרים.

EVC / MPEG-5

Essential Video Coding אמור לשמש כאלטרנטיבה ל-h.264 או h.265 אבל עם יעילות של קידוד ברמה של h.265, המטרה הער שזה יהיה המקודד לסטנדרט 4k.

המקודד יגיע השני פרופילים הראשון בסיסי ללא תשלום ברמה של AVC High 10 והשני ברמה של HEVC Main 10 שכולל כלים נוספים יצריך רישיון. בדיקות מראות שהמקודד הבסיסי יעיל יותר ב31% מהמקודד  h.264 בעוד שהמקודד בתשלום יעיל יותר ב-26% מקידוד h.265.

גם פורמט זה מצריך חומרה כך שייקח זמן עד שנראה אותו משולב במוצרים

MPEG-5 / LCEVC

Low Complexity Enhancement Video Coding – קידוד זה הוא חלק מסטנדרט MPEG-5 אבל הוא דוחס בצורה שונה. המטרה של מקודד זה היא לצורכי הזרמה של וידאו, ספורט, חדשות, יוטיוב ועוד. קידוד זה פותח עם חברת  V-Nova והוא מיועד להשתלב בפלטפורמות שונות, בנוסף לשילובו בכל מקום בתהליך העבודה.

מה שהוא עושה בפועל זה לקחת את הסטנדרטים הקיימים AVC, HEVC, VVC, EVC ועוד ולשפר את הביצועים של המקודד. בפועל זהו תוסף למקודד ולא אמור להחליף אותו. בדיקות מראות שLCEVC משפרות את הפרטים והחדות של הקובץ תוך שיפור הביצועים וצריכת פחות זיכרון. המשמעות היא שניתן להציג קובצי 4k במקומות שהיה ניתן עד עתה להציג FHD. כמו כן, בדיקות מראות ששיטה זו מהירה יותר מאשר המקור. לדוגמה, קובץ h.265 לאחר שהוא עובר את התהליך של LCEVC זמן הקידוד ייקח 37.6% מהמקור.

קידוד זה אינו מצריך כל חומרה על מנת לשלבו במערכות או פלטפורמות.

 כל הפורמטים מיועדים לתמוך:

  • תמונה באיכות מ-VGA ועד 8k x 4k
  • מרחב צבע YCbCr דגימה 4:2:0 ב10 ביט
  • מרחב צבע YCbCr ו-RGB / YCbCr בדגימה של 4:4:4
  • תמיכה בערוצי AUX
  • תמיכה ב-HDR ומרחב צבע גדול
  • עומק צבע 16 ביט לכל רכיב
  • קצבי שדות משתמשים וקבועים
  • סריקה ללא שזירה