לפני שמטפסים על הקירות בעידן הקורנה הנוכחי, אפשר לנצל את הזמן בהכנות חומרים שיווקיים ואחד מהם הוא סרט תדמית – שואו-ריל.

המפיק העצמאי מווינה, ג'ייקוב הן (Jakub Han) פרסם באתר Cinema5d שישה טיפים ליצירת שואריל.

לשלב רק צילומים רלוונטיים
הוסיפו צילומים שקשורים לסוג העבודה שרוצים לקבל. שאלו את עצמכם: את מי רוצים להרשים ואיזה סוג עבודה רוצים לקבל באמצעות הוידאו. אם רוצים לעבוד בעיקר על סרטים עלילתיים, הוסיפו סצנות מוארות היטב מתוך יצירה סיפורית שצילמת. אם אתה רוצה לעבוד כקולוריסט, אל תשכח לכלול קטעי דוגמאות לדירוג לפני / אחרי.

צילום דברים נוספים מיוחדים ללא מטרות רווח
עבור הוידאו, ניתן אפילו לצלם דברים מיוחדים אם באמת צריכים. במילים פשוטות, spec הוא פרויקט אישי ללא תקציב בו יש מידה גבוה של חופש אמנותי ואפשרות להראות למה מסוגלים. לדוגמה, אם רוצים לצלם מכוניות, אך עדיין לא קיבלת עבודות מאותו סוג, פשוט עשה פרויקט כזה וצרף אליו את התמונות הרצויות בווידאו.

אורך
שמרו על וידאו קצר. לא צריך לפחד לזרוק צילומים אם הם לא רלוונטיים ואינם מתאימים לווידאו. סרט תדמית טוב צריך להיות באורך של דקה בלבד, לדעתו.
אך אפילו ששומרים על הוידאו קצר, לא לחתוך מהר מדי. כמו כן, לא לקפוץ מסצנה לסצנה. עדיף להשתמש בפחות צילומים מאשר לקצר צילומים רבים רק כדי להשאיר אותם בווידאו.

לרתק את הצופים בהתחלה
חשוב לתפוס את תשומת ליבם של הצופים בשניות הראשונות. הרגעים הראשונים יחליטו אם אנשים ימשיכו להמשיך לצפות או לא. הכניסו את העבודה הטובה ביותר בהתחלה. אנשי מקצוע רבים אומרים כי חמשת הצילומים הראשונים צריכים לספר את כל מה שמישהו צריך לדעת עליכם.

בדרך כלל, טוב לכלול גם צילומים טובים בסוף. בסרטון הוא ממליץ לצרף את הטובים ביותר בהתחלה, את הבאים הכי טובים בסוף, ואת השאר באמצע – אל תשכח לבחור / להתאים את המוזיקה בהתאם לקצב הוידאו. במידת האפשר, רצוי לקבץ את הצילומים כך שהם יתאחדו יחד ויצרו מעט "סיפורים".

סאונד
זה תלוי במיקוד הוידאו. עבור תפקידים מסוימים, כמו מנהל צילומים, למשל, זה לא חשוב כמו גורמים אחרים, כמו תאורה בצילומים. עם זאת, עיצוב סאונד טוב הופך את הוידאו למעניין יותר. המעט שיש לעשות הוא לבחור קטע מוזיקלי מתאים ולערוך את התמונות הוויזואליות בהרמוניה איתו.

עבור בית הפקה המציע סרטונים כמוצרים מוגמרים, עיצוב סאונד שלם הוא חשוב.

לקבל משוב
לאחר שסיימתם את הגרסה הראשונה של הסרטון, הקפידו לשלוח אותה לביקורת לשני חברים טובים או קולגות מהתעשייה. הם יוכלו לתת ביקורת בונה והצעות לשיפור הסרטון. אל תתעצלו, המשיכו לנסות לשפר את הסרטון לפני הפרסום, הוא יהיה שימושי למשך די הרבה זמן, אז צריך לבצע אותו טוב ככל האפשר.

דבר אחרון – לא לשמור את הסרטונים הקודמים ברשת לאחר ההפצה של הוידאו. אנשים צריכים למצוא רק את הגרסה האחרונה.

למקור הכתבה