לאחרונה החליט הערוץ הראשון לאפשר מספר שידורים באיכות HD כשהשידור הראשון יהיה תחרות האירוויזיון 2010.


מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, מסר כי "רשות השידור גאה להביא לצופים בישראל את האירועים הגדולים בעולם בחוויית צפייה איכותית, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וללא כל עלות נוספת, כחלק מתפקידו של השידור הציבורי".


לשם הפקת השידור, פנתה ראשות השידור לחברת NMP למציאת פיתרון שיאפשר שידור ב-HD ו-SD במקביל תוך מגבלות זמן משמעותיות ובעלות אטרקטיבית. לאחר בחינה של ההצעה הערוץ הראשון בחר לשכור את מערכת TriCaster XD300 של NewTek


"מערכת ה-XD300 סיפקה לנו פתרון מלא לכל הדרוש להפקת השידור ב-HD ו-SD. כל זאת במחיר אטרקטיבי, קלות הפעלה ובאיכות שידור מלאה…" אמר אלי קרייתי – מנהל חטיבת הנדסה ופיתוח בערוץ הראשון ".. מדהים שמערכת בגודל כזה ובעלות כזו מסוגלת לבצע כל כך הרבה פונקציות. לקחו חדר שידור מלא ודחסו אותו לתוך קופסה…" 


יחידת ה-XD300 שהותקנה תופעלה באופן הבא:


·         קליטה של השידור דרך 2 לוויינים במקביל (לגיבוי)


·         ניגון של החזרה הגנראלית שהוקלטה על המערכת יום קודם (לגיבוי נוסף)


·         הוספת לוגו תחנה, גרפיקה ותרגום


·         שידור התוצר ב-SD וב-HD במקביל לערוצים השונים


השידורים הישירים כללו הכנה ושידור של כותרות תרגום, בשילוב עמדת שליטה נפרדת ל-CG עם מנגנון התקדמות בלחיצה, פיתוח ייחודי מבית NMP  בהתאמה מלאה לצורכי הערוץ הראשון.


"חברת NMP הצליחה לפתח עבורנו ממשק שידור והזנה של תרגום, לפי מאפיינים שלנו, בזמן קצר של שלושה ימים. הדבר אפשר שילוב תרגום באיכות HD, כשמפעילי התרגום ממשיכים לעבוד בצורה בה הם רגילים, ללא עקומת למידה. תענוג!…" – בני רוזנסקי, מנהל תחום התרגום.


התקיימו שלושה שידורים ישירים שכללו שני חצאי גמר והגמר הגדול אשר שודרו בערוץ 11 ב-SD  ובאפיק 511 ב-HD.