החל מהשבוע תחל HOT  לשדר ולשווק את הערוץ האירופי HD-1  השייך לקבוצת Euro1080 המבוסס על שיטת השידור  HDTV


 


מהו ערוץ HD1?


ערוץ HD-1 הנו הערוץ הייעודי הראשון באירופה לטכנולוגיית ה-HD. ערוץ זה משדר תכנים אשר צולמו מראש בטכנולוגית HD. צפייה בטכנולוגיה זו מצריכה ציוד קצה בפורמט זה, ממיר המסוגל לפענח את האות המגיע מהכבלים ויחידת תצוגה (מקרן, טלוויזיה, פלזמה ועוד) המאפשרים הצגת איכות גבוהה זו. גם משתמשים שאין ברשותם יחידת תצוגה באיכות HD יראו תמונה טובה יותר ממה שהם צופים כיום.


 


ערוץ HD-1 האירופאי משדר 5 רצועות מרכזיות, הכוללות מגוון נושאים, ובהם:


מוזיקה מודרנית – קונצרטים והופעות חיות של להקות וזמרים מובילים,ביניהם: דיויד בואי, אלטון ג'ון, טוטו, הפריטנדרס והקיור; מוזיקה קלאסית-  קונצרטים ואופרות של טובי המבצעים מאירופה ומסביב לעולם; טיולים; טרנדים מסביב לעולם-  רצועה זו כוללת בין היתר, תצוגות אופנה, תצוגות מכוניות ומגזין על סירות מכוניות, מטוסים ואופניים; ספורט –  מרוצי אופניים, אגרוף, אתלטיקה קלה ועוד.


פורמט HD


הערוץ החדש מיועד לבעלי טלוויזיות מתאימות התומכות בשיטת השידור HD. בשיטת השידור HD מתקבלת תמונה צלולה וחדה במיוחד ביחס מסך של 16:9, בכושר הפרדה גבוה (איכות) (בתמונת ה- HDTV קיימים כ- 2 מיליון פיקסלים בהשוואה לחצי מיליון בלבד בתמונה בסטנדרט הרגיל). גם חווית הסאונד דיגיטלית: כל תוכניות ה-HD מועברות בפורמט סאונד "דולבי דיגיטל", בו מועברים בין 2-6 ערוצי שמע במקביל.


"הצפי הוא כי בשנים הקרובות יחליף פורמט ה-HDTV‏ את שיטות השידור המקובלות בעולם. בשנה האחרונה זכה פורמט ה-HDTV‏ לתאוצה גבוהה יותר, עקב הירידה החדה במחירן של טלוויזיות הפלאזמה וה-LCD‏ בעלות המסך הרחב, שכיום נמכרות בארצות הברית במחיר שווה לכל נפש. גם בישראל נרשמת השנה ירידה חדה במחירי הטלוויזיות תומכות ה-HDTV‏ ורשתות החשמל מדווחות על עשרות אלפי רכישות."


"טכנולוגית ה- HDTV, בנוסף ל-VOD ו ה-HOT+ (מכשיר ה- PVR, מכשיר ההקלטה החכם, אשר שיווקו יחל בימים הקרובים), מקנה ל-HOT מעמד מוביל בשוק התקשורת גם בשירותי התוכן שהחברה מספקת  וגם בתחומי החדשנות האיכות וקידמה טכנולוגית". אומר עמית לוין, סמנכ"ל השיווק והתוכן ב-HOT.


ערוץ HD-1 משדר בין השעות 15:00 – 24:00. בשאר שעות היממה משדר הערוץ רצף של פרומואים. למידע מלא ומורחב על התוכניות המשודרות, ושעות שידור מדויקות, ניתן לפנות לאתר הערוץ: www.HD-1.tv כאמור, ערוץ ה- HD-1  משודר באמצעות טלוויזיה התומכת בטכנולוגית HD. בדרך כלל טלוויזיית פלסמה או מסך LCD בעלי איכות מ- 720/1280 ומעלה. כמו כן, יש צורך בממיר ייעודי המתאים לטכנולוגיית ה-HD והוא מתוסף לממיר הקיים כבר ללקוח בדירה. 


מחירים


מחירו של ממיר HD ייעודי הינו – 2,000 שקל כולל מע"מ ודמי התקנה (הכוללים התקנת שקע במיקום נפרד במידת הצורך). ניתן לרכוש את הממיר החדש מ- HOT או באמצעות משווקים מורשים של HOT אשר יציעו מבצעים המשלבים ממיר HD + טלוויזיות התומכות בפורמט השידור.


עלותו של ערוץ HD1  תעמוד על  15 שקל לחודש. בשבוע הראשון ישווק השירות באזור השרון ועד סוף החודש ישווק בכל חלקי הארץ.