יצרנית כרטיסי הזיכרון OWC הכריזה על עדכון עבור סדרת כרטיסי הזיכרון שלה Atlas Pro ו-Atlas Ultra CFexpress Type B שיהיו כעת תואמי CFexpress 4.0, מה שמכפיל את מהירויות הכתיבה והקריאה של תקן CFexpress 2.0 הקודם. יתר על כן, בעלי כרטיסי OWC Atlas Ultra PCIe Gen3 "הקודמים", יוכלו לשדרג מ-CFexpress 2.0 ל-CFexpress 4.0 באמצעות עדכון חומרה בחינם!

לדברי החברה, כרטיסי פרו מיועדים לצילום עד לאיכות של 6k RAW בעוד שכרטיסי אולטרה מיועדים לצילומים עד לאיכות של 8k RAW

כרטיסי הזיכרון Atlas Pro ו-Atlas Ultra הוצגו בינואר 2022 (ראה ידיעה באתר AV). כרטיסים אלה מעוצבים מתוך מחשבה על יוצרי תוכן, צלמים ויוצרי סרטים. ואכן, כרטיסי ה- Atlas עמידים ללא פחות מקרני רנטגן, קרני UV, זעזועים, נפילות וטמפרטורות קיצוניות. לאחר השקת התקן החדש CFexpress 4.0,  החברה פרסמה עדכון עבור כל כרטיסי הזיכרון שלה Atlas Pro ו-Atlas Ultra CFexpress Type B.

החברה השיקה ארבעה כרטיסי זיכרון מסוג CFexpress Type B התואמים לתקן CFexpress 4.0, כולל Atlas Pro CFexpress  בנפח של 256/512 גיגה, ואת Atlas Ultra CFexpress בנפחים של 1 ו-2 טרה. היתרון שכרטיסי זיכרון CFexpress 4.0 מציעים תאימות לאחור עם תקן CFexpress 2.0. מאפשר שימוש במצלמות והאביזרים הקיימים ועדיין להיות מוכן לעתיד.

לפי החברה, עלייה של 97% במהירות מהכרטיסים מהדור הקודם. בדומה לכרטיסים הקודמים, כרטיסי OWC Atlas Pro ו-Ultra CFexpress 4.0 תואמים למכשירי XQD ומכוסים באחריות של 5 שנים.

  • מהירות קריאה 3650MB/s
  • מהירות כתיבה 3000MB/s

כל כרטיסי הזיכרון של Atlas Pro ו-Ultra מגיעים עם תוכנת Innergize של החברה עבור מחשבי חלונות ומק, התוכנה מאפשרת לעקוב אחר המצב של הכרטיסים, הביצועים והתקינות של כרטיסי הזיכרון. כמו כן, התוכנה מאפשרת לך לשדרג את הקושחה של כרטיסי CFexpress Type B שלך.

מחירים

  • 256 מגה – 170 דולר
  • 512 מגה – 200 דולר
  • 1 טרה – 580 דולר
  • 2 טרה – 1,000 דולר

תמונה: CineD