הבמאי והצלם Barry Andersson פרס באתר premiumbeat את שבעת השלבים להאיר סט, הוא כותב: הסט לא מושלם עד שלא מאירים אותו נכון, להלן תהליך העבודה הכולל שבעה שלבים שתמיד יעבדו מהרגע הראשון שנכנסים לסט ועד לצילום הראשון

בחן את כל אתר הצילום ותבחר את מיקום המצלמה
הוא מתכוון ללכת בפועל בכל החלל, לוודא את כל הזוויות הקיימות בחלל, ולבחון זאת יותר מפעם אחת ולבחור היכן ממקמים את המצלמה ולאן היא מכוונת

לכבות את כל האורות (הניתנים לשליטה)
תמיד יש לכבות את כל האורות (אחרי שהם דלקו) שניתן לשלוט באתר הצילום. הסיבה לשיטה זו היא להתחיל לעבוד באפס, לאחר תכנון של התאורה ניתן להדליק את כולם או חלק מהתאורה הקיימת. חשוב ליצור את התאורה מאשר להגדיל או לתעד את התאורה הקיימת.

לסגור את התאורה באזורים סמוכים שיכולים להשפיע על אתר הצילום
תהליך חשוב שרבים שכחים ורק בצילום פתאום רואים שמקור אור נוסף משפיע על החדר, יש צורך לקחת שליטה על כל מקורות האור שיכולים להשפיע את אתר הצילום.

קבע את האור העקירי
כאשר אתר הצילום מוחשך ניתן להתחיל לעבוד, יש לבחור את מיקום האור העקירי ולהמשיך משם, חלק הארי של העבודה מסתיים לאתר קביעת המיקום של אור העקירי

תמקם את האור האחורי, מילוי ועוד
לא כל אתר צילום יצטרך תאורה אחורית או תאורת מילוי אבל לאתרים שצריכים זאת יש לקבוע איזה סוג משתמשים. קיימים מצבים שלא משתמשים בתאורה קבועה אלה במחזרי אור

להדליק את כל התאורה הקיימת
לאחר המיקום של הפנסים ומחזרי אור, יש להדליק את כל התאורה לבצע כיול סופי וזאת בהדלקה וכיבוי של התאורה של הבית על מנת להחליט עם יש להם מקום בצילום. לפעמים זה גורם לסט להראות ממש שונה ואיכותית.

תמצא את הדבר הקטן שגורם לסט להיות מעולה
תמיד אפשר להחמיץ משהו, תמיד יש לבחון את התאורה שוב לפני הצילום הראשון האם יש מקום נוסף לשפר את התאורה. תאורה מתחת לארונות, חלון עצום מאחורי דלת שנפתחה ותוספות נוספות יכולות להפוך את הצילום למשהו אחר.

למקור המאמר