סמסונג, אחת החברות המובילות העולם ביצור של מוליכים למחצה, הציגה את חיישן התמונה העדכני עם 200 מגה פיקסל, ISOCELL HP2. השמועות אומרות שהשבב ישולב כבר בדור הבא של מצלמות החברה שיושקו ב1 בפברואר.

"ISOCELL HP2 רותם את טכנולוגיות חיישני התמונה ברזולוציה הגבוהה של סמסונג ואת הידע בחוד החנית לפרטים אפיים", אמר ג'ון-סו ים (JoonSeo Yim), סגן נשיא בכיר בתחום החיישנים בסמסונג. "המנהיגות שלנו מגיעה מטכנולוגיות פיקסלים חדשניות המאפשרות לחיישנים שלנו לחרוג ממספר וגודל הפיקסלים. אנו נמשיך לפתוח אופקים חדשים ולגבש את הנוכחות שלנו בשוק החיישנים ברזולוציה גבוהה במיוחד".

החיישן החדש מכיל 200 מיליון פיקסלים של 0.6 מיקרומטר בגודל 1/1.3 אינץ', חיישנים בגודל זה נפוצים בטלפונים והחיישנים עם כמות הפיקסלים הגדולה ביותר הם 108 מיליון פיקסל. זה מאפשר לצרכנים ליהנות מרזולוציות גבוהות עוד יותר בסמארטפונים המתקדמים האחרונים ללא בליטות.

עם טכנולוגיית שילוב הפיקסלים המתקדמת של סמסונג, Tetra2pixel, ה-HP2 מוסיף צדדיות רבה יותר למצלמה מכיוון שהוא מדמה גדלי פיקסלים שונים כדי להתאים לרמות תאורה משתנות. כאשר הוא נמצא בסביבות עם תאורה נמוכה, החיישן הופך לחיישן תמונה של 1.2 מיקרומטר עם כמות פיקסלים של 50 מיליון או 2.4 מיקרומטר שזה 12.5 מיליון פיקסלים. האפשרות הזו נוצרת על ידי חיבור של מספר פיקסלים אחד ליד השני ליצירה של פיקסל גדול יותר המאפשר קליטה של כמות אות גדולה יותר מ4 פיקסלים ועד 16 פיקסלים שכנים.

במצב צילום וידאו באיכות 8k יש צורך ב33 מיליון פיקסלים, השבב עובר למצב של גודל פיקסל  1.2 μm 1.2 וכך "נוצר" שבב בעל 50 מיליון פיקסלים, כדי למזער חיתוך וללכוד יותר בצילום. כך יתאפשר צילום 8k בקצב של 30 תמונות בשנייה ושדה ראייה רחב.

על מנת להתמודד עם כמות אור גבוהה ה"שורפת" את התמונה החברה משלבת את הטכנולוגיה החדשה Dual Vertical Transfer Gate (D-VTG). מאחורי כל פיקסל ישנה מערכת העברת מתחים המיועדת להעביר את האלקטרונים לשלב הבא, שלב העיבוד. כאשר מגיע מקור אור גבוה הפיקסל מתמלא וממלא את המעבר.

הטכנולוגיה החדשה מוסיפה מעבר נוסף של 33 אחוז ללא הצפה של השער הראשון. שיטה זו מפחיתה את חשיפת יתר ומשפרת את רוויית הצבע, במיוחד בתנאי אור בהיר.

על מנת לקבל את המיקוד האוטומטי האיכותי ביותר במיוחד במצבים של תאורה נמוכה, השבב משתמש בכל 200 מיליוני הפיקסלים עבור מערכת המיקוד, הכמות הגדולה של הפיקסלים מקובצת על ידי ארבעה פיקסלים סמוכים כדי לזהות שינויים בדפוס אופקי ואנכי המספק מיקוד אוטומטי מהיר ומדויק יותר.

למתן מענה לצילומי HDR, סמסונג מציגה לראשונה את תכונת DSG במצב 50 מיליון פיקסלים, המחיל שני ערכי המרה נפרדים על האות האנלוגי המתקבל ברמת הפיקסלים. בנוסף, ישנו Smart-ISO Pro, פתרון HDR הממזג רמות שונות של קריאת ISO מחשיפה אחת, מאפשר למצלמה לצלם תמונות של 12.5 מיליון פיקסלים וכן וידאו באיכות 4k בקצב של 60 תמונות בשנייה עם HDR.

הודעה לעיתונות באנגלית